Beantwoord

CD-speler rechtstreeks op beam, zonder TV aan te hoeven zetten.

• 12 August 2019
  • 3 reacties
  • 2980 Bekeken

Ik heb een DVD/CD-speler, nu wil ik deze graag aan CD kunnen spelen zónder de TV als hub aan te hoeven zetten.

Mijn setup is nu DVD/CD => HDMI => TV => HDMI(ARC) => Sonos BEAM.

Werkt het zonder TV als ik naast bovenstaande connectie rechtstreeks een DVD/CD optische out => optische in Sonos Beam connectie maak?

Dan heeft de beam dus zowel de HDMI(Arc) als een directe optische in connectie...
icon

Beste antwoord door Tim S 13 August 2019, 13:39

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Met wat knutselwerk is dit misschien mogelijk, toch is dit niet de gedacht die Sonos voor ogen had toen de Beam op de markt kwam.
De Beam is er specifiek om het TV geluid te laten horen, niet andere bronnen.
Je zou zelf een splitter kunnen plaatsen, waarin mogelijk de HDMI en optische kabel word aangesloten, waarin deze splitter dus beide aansluitingen bij de Beam zou uitbrengen.
Zul je zelf moeten schakelen op de splitter om te kiezen wat je wilt horen.
Weet wel dat de Beam via zijn ingang alles als TV geluid zal aannemen.
Mocht je surround speakers hebben, dan zullen deze mogelijk geen geluid geven omdat het geluid als stereo word aangeboden, niet als een Dolby Digital 5.1 signaal.
Daarnaast ondersteunen we eigenlijk geen convertors en andere tussenliggende apparatuur, deze kunnen namelijk problemen geven, zoals bijvoorbeeld een Dolby Digital 5.1 wat niet als Dolby Digital 5.1 word aangeboden, maar als Stereo, of dat je helemaal geen geluid zou ervaren.

Ik loop tegen hetzelfde “probleem” aan. Onlangs een Playbase aangeschaft die met de tv is verbonden met een optische kabel.  Een DVD/CD speler moet ik nog kopen.  Die moet via HDMI worden aangesloten op de tv.  Als ik een CD wil spelen, moet de tv aan. Het beeld kan ik helaas niet uitzetten.

Als de DVD speler ook zou beschikken over een optische uitgang, zou ik deze kunnen aansluiten middels een splitter rechtstreeks op de Playbase.  Ik vraag me echter af of dat voor problemen gaat zorgen, een HDMI en gelijktijdig een optische aansluiting ?

Reputatie 5
Badge +3

Een splitter raden we af maar kun je mogelijk probleemloos gebruiken. We kunnen het niet ondersteunen mocht je problemen hebben. Of HDMI en optisch tegelijk in je DVD speler zal werken kan ik niet zeggen, mogelijk kiest de DVD speler zelf een uitgang of is het via een instelling te doen. Persoonlik zou ik eerder aanraden om je CD’s te digitaliseren en af te spelen via een NAS of laptop. https://support.sonos.com/s/article/257?language=nl_NL