Vraag

Cd speler

• 13 november 2017
  • 11 reacties
  • 3711 Bekeken

Hallo,
Ik heb sinds kort een play:5 en wil graag mijn cd-speler (home cinema set) aansluiten. Ik heb een RCA kabel gekocht (wit en rood in de cd speler en een zwarte in de sonos) maar ik heb geen geluid. In de app zie ik wel iets onder Lijningang. Het lijkt er wel op dat hij iets detecteert, maar dus geen geluid.
Ik heb een Sony BDV-NF620.
Of kan het erin zitten dat ik een verkeerde RCA kabel heb?

Iemand een idee?

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Je moet de lijningang starten, net zoals dat je een radiostation zou starten. En controleer het bronvolume. Deze vind je in instellingen - instellingen kamer - [naam kamer] - lijningang. Bronvolume staat standaard op 2, wat wat aan de lage kant is. ik raad aan m op 8 te proberen.
Hoi Bob,
Dat heb ik gedaan. Ik denk dat het komt omdat mijn home cinema set alleen een audio ingang heeft en geen uitgang. Vandaag ben ik met dezelfde vraag naar de mediamarkt geweest, maar die zeggen dat het alleen kan met een playbar er tussen. Klopt dat?
Reputatie 3
Badge +2
Edit: wat aangepast ;)

Een cd speler (los) heeft meestal een rood/witte tulp UITgang en kan dus naar de play5
Jou home cinemaset heeft een aux/line IN en die past dus niet 😉
Reputatie 5
Badge +2
Als je TV wil op je PLAY:5 gebruik dan de koptelefoon uitgang, hiervoor heb je een jack 3.5mm to jack 3.5mm kabel nodig. De CD spelers dient een uitgang te hebben als deze geen uitgang heeft kan je hem helaas niet koppelen met Sonos.
Badge
Goedeavond.
Ik hrb sinds enkele dagen een 5 en 2 ones. Heb toch maar de digitale overstap begaan maar wil mijn 1300 cd's nog kunnen gebruiken.
Ik heb alleen een rode en witte kabel als uitgang van mijn cd-speler. Die passen niet in de 3,5 mm vsn sonos. Is een verloopje voldoende?
Reputatie 4
Badge +3
Correct, een verloopkabeltje naar mini-jack is de oplossing.
Badge
Hoi Eddie,

Bedankt voor je reactie.

Ik ga het proberen.
Reputatie 7
Badge +2
Of de muziek digitaal maken door dit te rippen via je computer, en daarna de Sonos naar de muziekmap te laten kijken.
Badge
Hallo. Ik heb inmiddels een kabeltje gekocht die mijn cd speler verbindt mrt mijn sonos. Hrt kabeltje is vsn goede kwaliteit. Er komt geen zang uit mijn sonos box. Iemand een idee?
Badge
Al gelukt. ... geluid valt wel een béétje tegen
Hoe heb je het geluid goed gekregen, want ik zit met hetzelfde probleem en krijg het maar niet goed. Klinkt als zang in een zaaltje hiernaast... muziek redelijk, zang heel zacht en slecht. Ook maar uit 1 play5.

Reageer