Bridge kapot?

• 30 oktober 2016
  • 75 reacties
  • 3353 Bekeken

Volgens mij is mijn bridge gestopt met werken. Er brand geen enkel lichtje wanneer ik de stekker inplug. Ik kom nu ook niet in de app om eventuele oplossingen te proberen. De app blijft hangen in het zoeken naar een systeem en het aandragen van mogelijke oplossingen. Hebben jullie een oplossing?

75 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Best een belletje doen naar de Sonos helpdesk, ze helpen je graag verder met dit probleem.

succes,

Helaas heeft mijn Bridge het nu ook begeven. Serienr. 00-0E-58-41-AF-E8:G

Wat zijn de opties voor vervanging? 

Reputatie 5
Badge +2
Ik vermoed dat dit dan de stroomkabel is. Helaas hebben we hier geen voorraad meer van. Maak je gebruik van 1 wifi punt of meerdere? Als je maar 1 router heb (dus 1 wifi punt) kan je Sonos ook draadloos aansluiten op je router. Om dit te doen moet je een speler tijdelijk bekabelen met de router, open de app en controleer of alle spelers zichtbaar zijn. Ga in de app naar het tabje Meer en klik op instellingen vervolgens geavanceerde instellingen hier staat de optie draadloze installatie. Doorloop de stappen en Sonos zal op je eigen wifi netwerk werken.
Mijn bridge doet het ook niet meer... geen lampjes branden. Ik denk dat de adapter stuk is.
Reputatie 7
Badge +2
Zelfde probleem sinds twee weken: Bridge krijgt geen stroom meer, ook niet bij ander stopcontact. Aansluiten van de speaker rechtstreeks werkt wel. Kan ik een nieuwe adapter krijgen?

Serienummer bridge: BR 1108 00-0E-58-4A-EA-54-4

Alvast dank!

Mail verzonden onder ticket.: 00055694
Zie hier graag antwoord op terug.
Zelfde probleem sinds twee weken: Bridge krijgt geen stroom meer, ook niet bij ander stopcontact. Aansluiten van de speaker rechtstreeks werkt wel. Kan ik een nieuwe adapter krijgen?

Serienummer bridge: BR 1108 00-0E-58-4A-EA-54-4

Alvast dank!
Reputatie 7
Badge +2
Hallo, sinds gisteren doet mijn bridge het niet meer en ik lijk hetzelfde probleem te hebben als de rest in deze blog. Gebruik van een ander stopcontact heb ik ook al geprobeerd, maar dan doet hij het alsnog niet. Ik heb nu een speler direct met de router bekabeld zodat we toch gebruik kunnen maken van Sonos.
Zie graag het serie nummer van de Bridge tegemoet.

BR 1009 00-0E-58-45-78-9E-A

Mail verzonden onder ticket.: 180411-001227
Zie hier graag antwoord op terug.
Hallo, sinds gisteren doet mijn bridge het niet meer en ik lijk hetzelfde probleem te hebben als de rest in deze blog. Gebruik van een ander stopcontact heb ik ook al geprobeerd, maar dan doet hij het alsnog niet. Ik heb nu een speler direct met de router bekabeld zodat we toch gebruik kunnen maken van Sonos.

BR 1009 00-0E-58-45-78-9E-A
Reputatie 7
Badge +2
Reputatie 4
Badge +3
Dat kan beide zijn. Helaas is in beide gevallen het niet mogelijk de Bridge om te ruilen voor een nieuwe Bridge of een nieuwe stroomkabel te leveren, gezien we deze niet meer op voorraad hebben. Je kan Sonos proberen te installeren op je eigen WiFi zodat de Bridge niet meer nodig is of we kunnen de Bridge voor je aanmelden voor vervanging voor een Boost. Dat zal hoogstwaarschijnlijk wel buiten garantie vallen. Om Sonos op je eigen WiFi te krijgen, bedraad 1 van je andere Sonos producten met ethernet kabel en ga dan in de Sonos app naar Meer > Instellingen > Geavanceerde Instellingen > Draadloze Installatie.
Is dit een adapter foutje? Ik heb inmiddels ook een bridge die de geest lijkt te hebben gegeven. Nu maar even m'n connect via ethernetkabel aangesloten en alles werkt, bridge geeft geen sjoege (geen lampje, geen lampjes van de ethernetpoort meer, niets)..
Reputatie 5
Badge +2
De kosten voor de vervanging zal ongeveer 90 euro zijn.
Dank daarvoor - wat zijn de kosten voor omruiling? Groet, marcel
Reputatie 5
Badge +2
Zoals eerder vermeld is er geen voorraad, de BRIDGE kan wel aangemeld worden voor omruiling, je krijgt dan tegen betaling (omruil kosten) een BOOST.
Dat laatste is niet het geval (ik kan die niet op mijn wifi installeren en bekabelen dat is gezien de afstanden / ligging niet goed mogelijk). Is er niet een mogelijkheid om een adapter te bestellen. Zijn er andere mogelijkheden om een adapter te verkrijgen (ik neem aan dat ze niet geheel zijn uitverkocht)?
Reputatie 5
Badge +2
Een nieuwe adapter zou de BRIDGE weer stroom kunnen geven, wij hebben echter geen voorraad meer van de adapters. Is het mogelijk om Sonos op je eigen wifi netwerk te installeren of staat er een speler in de buurt van de router die je dan kan bekabelen ipv de BRIDGE.
Mijn bridge lijkt gestopt met werken. Er brandt geen lichtje wanneer ik de stekker inplug en ik heb verschillende stopcontacten geprobeerd. Ik kom nu ook niet in de app om eventuele oplossingen te proberen. De app blijft hangen in het zoeken naar een systeem en het aandragen van mogelijke oplossingen. Hebben jullie een oplossing? Wellicht een nieuwe adapter?
Reputatie 7
Badge +2
Beste mijn bridge doet ook niks meer, is dat de adapter of de bridge zelf?
Durf ik niet te zeggen, als je nog een andere kabel of andere Bridge hebt zou je de vergelijking kunnen leggen.
Enige wat wij kunnen betekenen is dat we de Bridge terughalen en hier een vervangende Boost voor zullen leveren.
Als u dit wilt, dan ontvang ik graag het serie nummer van de Bridge.
Ook onze bridge en daardoor de controller doen het beide niet meer. Bridge stekker geeft geluid als we hem uit het stopcontact haal, bridge is serie nummer BR110800OE584B8BEED
controller is 1000102965633
We horen graag wat we hier aan kunnen doen
Reputatie 4
Badge +3
Dat is helaas onmogelijk te zeggen zonder dat zelf te testen. In deze is het het beste dat je de Bridge probeert op een andere stroomadapter. Als je niet een dergelijke adapter hebt, zou je kunnen kijken door middel van een multimeter of de adapter werkt. Heb je dat ook niet, neem dan de Bridge en adapter mee naar een Sonos dealer en vraag of ze beide de adapter en de Bridge kunnen testen.
Goedendag. Sinds vorige week doet mijn Bridge het niet meer. Ligt dat waarschijnlijk aan de voeding? Dit is wat ik met name lees in het forum.
Goedendag. Sinds vorige week doet mijn Bridge het niet meer. Ligt dat waarschijnlijk aan de voeding? Dit is wat ik met name lees in het forum.
Reputatie 7
Badge +2
We kunnen de Bridge omwisselen voor een Boost.
We hebben geen Bridges en ook geen adapters voor de Bridges meer op voorraad, dus enige wat we kunnen betekenen is dat we de Bridge omwisselen als deze niet meer aangaat.
Ontvang hier graag het serie nummer van de Bridge voor, alvorens ik via de mail hier over verder ga communiceren.

Vervelend, maar ik ontdek net hetzelfde - eerst nog snel flikkerend wit lampje (maar geen LAN lampjes bij de kabels). Serie nummer: BR-1107 00-0E-58-49-DF-C0-F
Dank

Heb je een mail verzonden onder ticket.: 180103-000514 waar ik graag antwoord op terug zie.
Vervelend, maar ik ontdek net hetzelfde - eerst nog snel flikkerend wit lampje (maar geen LAN lampjes bij de kabels). Serie nummer: BR-1107 00-0E-58-49-DF-C0-F
Dank

Reageer