Bridge kapot?

• 30 oktober 2016
  • 75 reacties
  • 3354 Bekeken

Toon eerste bericht

75 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Beste mijn bridge doet ook niks meer, is dat de adapter of de bridge zelf?
Daar komen we pas achter als we het ene of andere vervangen, stel voor dat we je eerst een nieuwe adapter toesturen.
Zie graag het serie nummer van de Bridge tegemoet.

Volgens mij is mijn bridge gestopt met werken. Er brand geen enkel lichtje wanneer ik de stekker inplug. Ik kom nu ook niet in de app om eventuele oplossingen te proberen. De app blijft hangen in het zoeken naar een systeem en het aandragen van mogelijke oplossingen. Hebben jullie een oplossing?

Ook van jou zie ik graag het serie nummer van de Bridge tegemoet.
Ook mijn bridge werkt niet meer. Lampjes branden niet. Ligt ook aan de adapter denk ik.
Reputatie 7
Badge +2
Ook mijn bridge werkt niet meer. Lampjes branden niet. Ligt ook aan de adapter denk ik.
Ook in uw situatie zou ik dan graag het serie nummer van de Bridge willen ontvangen.
Sinds eergisteren werken mijn 2 bridges in ene niet meer. Ook hier geen brandende lampjes meer.
Nu tijdelijk opgelost door play 3 via ethernet aan modem te hangen. Nu kan app systeem weer vinden. Maar het lukt me niet om volledig draadloos in te stellen. Ik krijg een melding bij de draadloze (geavanceerde) installatie. Ik weet zeker dat het wachtwoord goed is.
Dus kan nu niet play 3 uit meterkast halen 😞. Ik wil graag weer werkende bridges.
Reputatie 7
Badge +2
Helaas kunnen we geen adapter kabels meer toesturen voor de Bridges.
Dit vanwege het feit dat ze op zijn. We hebben de afgelopen jaren adapters gratis toegestuurt zolang de voorraad strekt, helaas is de voorraad nu dus op.

Er zijn nu 4 opties.
1.: Op de wifi van de router werken ipv Sonos wifi. ( kan nadelen hebben, het moet allemaal binnen het bereik van de router staan, wifi versterkers word niet ondersteunt. Sonos versterkt eigen wifi in SonosNet )
2.: Zelf proberen een adapter te regelen via bijvoorbeeld een elektro speciaal zaak. ( Voltage en Ampere en juiste aansluiting controlleren ).
3.: Speaker bekabelen ipv de Bridge ( alle apparaten die bekabeld worden aangesloten maken Sonos wifi aan )
4.: We vervangen de oude Bridge voor de nieuwe Boost. ( 89 euro ipv de 119 euro nieuwe aanschaf prijs van de Boost )

Mocht je de Bridge vervangen willen zien voor de Boost, dan zien we het serie nummer van de Bridge uiteraard graag tegemoet.
Reputatie 7
Badge +2
Sinds eergisteren werken mijn 2 bridges in ene niet meer. Ook hier geen brandende lampjes meer.
Nu tijdelijk opgelost door play 3 via ethernet aan modem te hangen. Nu kan app systeem weer vinden. Maar het lukt me niet om volledig draadloos in te stellen. Ik krijg een melding bij de draadloze (geavanceerde) installatie. Ik weet zeker dat het wachtwoord goed is.
Dus kan nu niet play 3 uit meterkast halen 😞. Ik wil graag weer werkende bridges.

In uw situatie gaat er iets mis, waarschijnlijk in de instellingen van de Router.
Sonos kan alleen inloggen op 2.4ghz B/G netwerk, 2.4ghz N netwerk kan Sonos niet op inloggen.
De router moet dus onderzocht worden of deze niet op N only staat.

In uw situatie gaat er iets mis, waarschijnlijk in de instellingen van de Router.
Sonos kan alleen inloggen op 2.4ghz B/G netwerk, 2.4ghz N netwerk kan Sonos niet op inloggen.
De router moet dus onderzocht worden of deze niet op N only staat.

Hoi Tim, Bedankt voor je reactie. Ik heb de instellingen nagekeken. Router is combi van 2.4 GHz Modus Mixed(802.11b+802.11g+802.11n) en 5GHz Mixed a/n/ac). Dat lijkt me dus ok. Ik heb nu één van de speakers via ethernet aangesloten (die staat toch op een vaste plek). Daarmee werkt het nu zonder bridges. Ik vind het wel vreemd dat beide bridges het in ene niet meer doen. Ik ga onderzoeken of het aan de adapters ligt (ik probeer een adapter van iemand anders te lenen) of aan de bridge zelf.
Reputatie 5
Badge +2
Vervanging is helaas niet meer mogelijk aangezien we geen stroomkabels meer hebben voor de BRIDGE. De BRIDGE vervangen doen we wel maar dan voor een BOOST tegen een meerprijs. Je kan ook Sonos op je wifi installeren. Bekabeld dan 1 van de spelers met de router en ga naar de geavanceerde instellingen en kies voor draadloze installatie.
Ook ik heb het probleem dat mijn bridge het ineens niet meer doet. Geen lichtjes enz. Andere stopcontacten geprobeerd, maar dat loste het niet op.
Reputatie 5
Badge +2
Kijk even naar mijn laatste post, ik vermoed ook de stroomkabel.
Dank voor je antwoord. Ik wil dan graag de BOOST.
Reputatie 5
Badge +2
Ik zag dat je e-mail voorbij komen. Ik zal hem gelijk beantwoorden.
beste mensen, helaas is het na een aantal probleemloze jaren ook bij mij zover: de adapter van mijn bridge is dood. met een andere passende adapter doet de bridge het wel, maar die is elders nodig. graag zou ik willen vernemen hoe ik aan een vervangende adapter kan komen. groet björn
Reputatie 5
Badge +2
Helaas hebben wij geen stroomkabels meer, we kunnen de BRIDGE omruilen voor een BOOST, hier zijn wel kosten aan verbonden. Je kan ook Sonos op je eigen wifi installeren.
hi Ryan,
dank je voor je reactie.
jammer dat het op zoiets simpels als een transformator stuk loopt. zonder bridge/boost kom ik helaas niet goed door mijn muren en plafonds heen. ik doe het op dit moment noodgedwongen via de wifi, maar meerdere speakers tegelijk is onmogelijk.
wat kost mij een ruil naar een boost?
groet
björn
Reputatie 5
Badge +2
Kosten weet ik niet zo 1,2,3 het beste is om even in te bellen. Ons nummer vind je hier.
Mijn bridge werkt niet meer. Adapter laten testen en die werkt gewoon.
Reputatie 7
Badge +2
Graag zien we het serie nummer van de Bridge tegemoet.
Dag Sonos, mijn bridge is ook zo dood als een pier. Mogelijk is het de voeding, ik weet het niet. Ander stopcontact geprobeerd zonder succes. Kunnen jullie mij helpen svp? Waarvoor dank.
Reputatie 5
Badge +2
Heb je het serienummer voor ons? Dan sturen we een email naar je email adres met de gegevens die we verder nog nodig hebben.
Er is een incident actief waar ik informatie heen heb gestuurd, 171130-000771. Bedankt
Reputatie 5
Badge +2
Heb m in gang gezet. Incidentnummer blijft hetzelfde.
Helaas, ook hier geen enkele activiteit meer op mijn Bridge. Voeding verplaatsen naar een ander punt helpt niet. Serie nummer: BR 1011 00-0E-58-46-8C-64-7. Play 5 werkt wel maar niet echt stabiel zonder Bridge.
Ook bij mij een Bridge die het niet meer doet.
Ontvang graag instructies voor vervanging door een Boost
Serie nummer: BR 1006 00-0E-58-43-AB-E4-A
Reputatie 7
Badge +2
Helaas, ook hier geen enkele activiteit meer op mijn Bridge. Voeding verplaatsen naar een ander punt helpt niet. Serie nummer: BR 1011 00-0E-58-46-8C-64-7. Play 5 werkt wel maar niet echt stabiel zonder Bridge.
Mail verzonden onder referentie nummer.: 171204-001500

Ook bij mij een Bridge die het niet meer doet.
Ontvang graag instructies voor vervanging door een Boost
Serie nummer: BR 1006 00-0E-58-43-AB-E4-A

Mail verzonden onder referentie nummer.: 171204-001507

Zie hier graag antwoord op terug.

Reageer