Beantwoord

Boost of toch maar niet?

  • 26 January 2021
  • 17 reacties
  • 535 Bekeken

Mijn Sonos systeem gaat via WiFi. Ik wil een boost aanschaffen. Kan ik deze zo inpluggen en verandert dan alles automatisch naar het Boost netwerk of dien ik alles opnieuw in te stellen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 26 January 2021, 15:18

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

17 Reacties

Reputatie 7

In principe zou het zo over moeten gaan, als je via de begeleiding van de app kiest (Systeem - + Product toevoegen - Boost toevoegen). Geef het even de tijd en gooi dan de wifi-instellingen uit je Sonos-systeem.

Boost is geinstalleerd. Thnx!!

Hoe gooi je precies de wifi-instellingen uit mijn Sonos systeem.

Reputatie 7

Zie https://support.sonos.com/s/article/3488?language=nl_NL

Als ik wifi-instellingen vewijder, kan mijn Sonos Move dan nog werken?

Reputatie 7

Goeie vraag. De Move loopt via de wifi en niet via de Boost, maar deelt alle gegevens met de overige speakers. Zeker als alles nu goed functioneert, zou ik de wifigegevens daarom toch maar laten zitten.

Heeft een tweede Boost zin?

Reputatie 7

Voor wat?

voor stabiliteit. Sonos valt heel vaak uit. Producten verdwijenen. Connectie valt vaak weg etc.

Reputatie 7

Je Move, of andere Sonos devices? Als gezegd loopt de Move niet via de Boost. Ik zou (eventueel begeleid door iemand van Sonos) een kijken naar de kanalen van je wifi en je Sonos.

Zowel move als andere sonos producten (ik heb een 5, 1 play 1, 3 one, 1 move, 1 sonos beam) vallen spontaan uit. Ene producten verdwijnen regelmatig en komen dan soms spontaan terug.

Reputatie 7

Kun je zien of al je devices (behalve de Move) inderdaad op Sonosnet zitten? Systeem-Over mijn systeem, WM:0.

yup. alles op 0

Reputatie 7

Een extra Boost (of een nieuwe speler) op een cruciaal punt in je huis geplaatst kan bij interferentie een oplossing zijn. Ik zou dan wel willen weten of die interferentie inderdaad je probleem is. Sonos kan je daarmee helpen.

En hoe kunnen we dat weten? Hoe kan Sonos helpen?

Reputatie 7

Als je een diagnose maakt kan Sonos meer zeggen over waar je probleem zit. Op hier geplaatste diagnoses gaan ze niet in, dus daarvoor moet je even bellen.

ok merci

 

Zou graag weten of het verwijderen van het wifi netwerk ongestraft kan of is dan de move zijn instellingen kwijt. Overige staan de overige speakers op WM0 - wat is dan nog het nut van het verwijderen van het Wifi netwerk.