Beantwoord

Binnen mijn Sonos systeem, (Playbar, SUB en 2 Play 5 als surround speakers weggevallen. Krijg ze niet meer gekoppeld.

• 2 July 2017
  • 8 reacties
  • 862 Bekeken

Binnen mijn systeem (huiskamer) zijn een Playbar, SUB en 2x Play:5 als surround speakers) geïnstalleerd. Nu zijn deze laatste twee van het systeem weggevallen. Nu met geen mogelijkheid meer binnen mijn systeem te koppelen. Lampje beide Play:5 branden continue wit. Opnieuw willen installeren, stappen doorlopen en dan na de melding te drukken op het (8) op de achterzijde van de speakers, wordt de melding getoond, fout in systeem. Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Bob M 3 July 2017, 19:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Heb je misschien wat meer informatie over de omstandigheden van het probleem? Sinds wanneer doet dit zich voor? Is er iets veranderd in het netwerk, of is er iets gebeurd zoals een stroomstoring of iets dergelijks?
Mocht je liever meteen wat algemene stappen willen proberen dan kun je het volgende doen:
Ga in de Sonos app naar instellingen, instellingen kamer, [naam Playbar]. Mocht de naam van de Playbar zich laten zien met een +? +? erachter dan zitten de surrounds nog toegevoegd en moeten ze eerst even verwijderd worden. Hier heb je een knop toevoegen / verwijderen surrounds. Druk hierop en verwijder de surrounds via de stappen. Ga vervolgens terug naar de instellingen en druk op Sonos speler of SUB toevoegen. Voeg de Play:5s nu allebei toe als nieuwe kamers. Dus niet als surround speakers. Hierna ga je terug naar instellingen, instellingen kamer, [naam Playbar]. Hier voeg je nu de surrounds weer toe.
Hoi Bob, hartelijk dank voor je reactie. Er is geen stroomstoring of dergelijk geweest. op een gegeven moment stond er een vraagteken bij de combinatie van de 3 speler. (Playbar, Sub en 2x Play:5 (Gen2). De laatste waren van het systeem weggevallen. De jou voorgestelde stappen heb ik reeds zover uitgevoerd. Nu kan ik alléén de speaker(s) niet koppelen omdat het lampje niet op de Play5's niet op groen gaat branden. (blijft continu wit) of knipperend wit als ik er iets mee doe als bijvoorbeeld resetten. Heb zo'n reset gelezen en getracht, misschien doe ik dit laatste wel fout.
Reputatie 5
Badge +2
Ze hoeven ook niet groen te knipperen. De controller laat standaard de tekst zien voor spelers die nieuw zijn. Je mag de tekst in principe gewoon negeren totdat deze je vraagt om op de knop te drukken. Dan zou het moeten lukken.
De Speakers binnen een nieuwe kamer willen koppelen. De rechterspeaker (nu mee begonnen) en die werd gemakkelijk gekoppeld. De linkerspeaker (waarmee ik steeds volgens de installatie mee diende te beginnen) nu op dezelfde kamer willen toevoegen echter deze wordt niet gekoppeld. Er komt op mijn controller een uitroepteken met "Niet verbonden" en "uw Sonos produkt niet gevonden". Probeer opnieuw of neem contact op.
Reputatie 4
Badge +3
Dan kan je even proberen om deze speaker die moeilijk toe te voegen lijkt naar farbieksinstellingen in te stellen. Volg de stappen zoals ze hier beschreven staan om de speaker te resetten, waarna je de stappen voor het toevoegen weer kan proberen. Werkt dit nog steeds niet, sluit de speaker aan met een netwerkkabel op je router en probeer het dan opnieuw.
Volledig gereset en met een netwerkkabel aan de router de Play5: gen2 weten te koppelen. Vervolgens opnieuw (vlak bij de router) en zonder netwerkkabel uiteindelijk niet te koppelen? Hebben we hier een defect???
Reputatie 5
Badge +2
Dat is niet onmogelijk. Wil je een diagnose maken terwijl de Play:5 is bekabeld en het nummer hier vermelden? Dan kunnen we dat controleren. Diagnose maak je zo.
Hallo Bob, inmiddels de Play 5 (gen2) naar de leverancier retour gebracht, had het gehele systeem einde mei 2017 aangeschaft. Binnen 15 dagen zou die uiterlijk en dan wel hersteld retour gezonden worden. Ik laat weten hoe het afloopt. Fijn en dank voor jullie support. Gr. Jack Welman