Beantwoord

Bij afspelen TV geluid vallen andere kamers steeds kort weg

• 23 March 2017
  • 3 reacties
  • 456 Bekeken

Goedenavond, ik heb een probleem wanneer ik TV geluid afspeel op alle speakers in huis. Mijn Playbar en SUB (bedraad aangesloten) werken goed. Ook de surround speakers (PLAY 1) die via WIFI zijn aangesloten werken prima. Maar in de keuken en in kantoor heb ik een extra PLAY 1 aangesloten. De verbinding daarvan valt steeds weg (2 sec weg, dan weer even een paar sec terug en weer weg). In de keuken achter elkaar, in het kantoor af en toe. Ik heb gelijk maar even mijn diagnostische informatie opgestuurd. Het nummer is 7213123. Ik heb deze storing overigens alleen bij afspelen vanaf de TV. Spotify bijvoorbeeld werkt wel goed. Help:?
icon

Beste antwoord door Emily P 24 March 2017, 11:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Inmiddels wat dingen gewijzigd en kanaal 6 van de wifi (2.4ghz) "vrijgemaakt" voor SONOS. Daarnaast na wat zoeken in de community de draadloze instellingen uit de SONOS verwijderd zodat het WiFi netwerk gebruikt wordt (bereik is ruim voldoende overal en volgens mij stabiel). Daarnaast SONOS opnieuw naar kanaal 6 gezet. Helaas zonder resultaat. Wel even opnieuw diagnose gemaakt, het nieuwe nummer is: 7218093
Reputatie 4
Badge +3
Hey Dekk_11,
Helaas is het zo dat je TV geluid niet buiten het surround systeem optimaal kan laten spelen. Het is namelijk zo dat het 2.4GHz te "langzaam" is om de live stream van het geluid van de TV te onderhouden. Er is geen buffer als je TV geluid beluisterd, want het moet gelijk lopen aan het beeld, wat bijvoorbeeld wel zo is als je naar radio of Spotify luistert. In principe hoe je het kan vergelijken is als volgt:
- De 2.4GHz verbinding tussen twee Sonos speakers (of tussen Sonos speaker en router als al je Sonos speakers draadloos zijn) is een twee baans snelweg
- Als je TV geluid afspeelt over deze verbinding, is het alsof je teveel autos over de twee baans snelweg stuurt, wat een file veroorzaakt (en dus zorgt dat het geluid uitvalt, vertraagd etc)
Dat is ook de reden waarom de Playbar met de SUB en surroundspeakers via het 5GHz praten, want 5GHz is een stuk sneller (alhoewel het wel minder stabiel is op grotere afstanden)

Er is 1 oplossing voor, maar die is voor veel mensen niet haalbaar. Als je de Keuken Play:1die je het TV geluid zou willen laten afspelen met een netwerkkabel verbind aan de router, ben je van de limitatie van 2.4GHz af en zal je geen uitval hebben via de Keuken.
Helder verhaal! De play 1 in de keuken hangt bij mij tegen de meterkast (met daaarin de router). Dus ik kan met een beetje geluk een LAN kabel aansluiten. Heb het al even getest met een kabel en dan werkt het inderdaad wel goed. Bedankt voor het deskundige advies!