Beantwoord

Bi-amping met Sonos Amp

• 31 October 2018
  • 2 reacties
  • 341 Bekeken

Is het mogelijk om 1 Sonos Amp te gebruiken voor Bi Amping? Dus dat je 1 versterker gebruikt per speaker om zowel de lage- als hoge tonen per speaker te versterken? Dit heeft zo zijn voordelen, want de hoge en de lage tonen worden door aparte versterkerkanalen aangestuurd, wat logischerwijs resulteert in een rustiger en krachtiger geluid. Ik heb nu een losse voor- en eindversterker (gekoppeld met een Sonos Player) die de Bi-amping verzorgt. Ik zou dit willen vervangen door 2x Sonos Amp. Wie weet hier een goede oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Tim S 31 October 2018, 17:24

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Bi-amping zal niet werken op de Sonos AMP die binnenkort zal verschijnen op de markt.
Excuses voor het ongemak, maar je zult voor een andere geluid's installatie moeten gaan wil je deze functie in huis halen, met uiteraard de speakers die deze functie ook ondersteunen.
Bedankt voor je antwoord Tim. Ik heb nu een Primare voor- en eindversterker waarvan ik 4 kanalen gebruik om mijn B&W 804 bi-amp te voeden (in combinatie met een Sonos Connect). Dit werkt heel goed maar het zijn zware en grote versterkers met aardig wat energieopname. Het had mooi geweest als Sonos hier een (energievriendelijke) oplossing voor zou hebben.