Beantwoord

Beveiligen

• 4 maart 2018
  • 2 reacties
  • 3571 Bekeken

Hallo, hoe beveilig ik mijn sonos voor andere? Want ik heb het idee dat mijn buren of van buiten met mijn sonos kloten..
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 4 maart 2018, 07:35

Als je Wifi beveiligd is met met een wachtwoord dan kan niemand aan je Sonos tenzij ze je wachtwoord kennen. Als je een onbeveiligd draadloos thuisnetwerk hebt, staat alles open en kan iedereen je Sonos bedienen als deze de controller app heeft geinstalleerd. Niet dat ze er veel aan hebben trouwens.
Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Als je Wifi beveiligd is met met een wachtwoord dan kan niemand aan je Sonos tenzij ze je wachtwoord kennen. Als je een onbeveiligd draadloos thuisnetwerk hebt, staat alles open en kan iedereen je Sonos bedienen als deze de controller app heeft geinstalleerd. Niet dat ze er veel aan hebben trouwens.
Reputatie 3
Badge +2
Voor de zekerheid gewoon je wifi wachtwoord wijzigen, weet je zeker dat het opgelost is.
En klein tipje: maak een wifi gast account aan voor wifi vragende buurjongetjes en visite.
Die kunnen dan (beperkt) internetten, maar niet bij je router en sonos en andere automatisering die via wifi gaat.

Reageer