Vraag

Bestaand systeem niet gevonden

• 10 oktober 2017
  • 16 reacties
  • 4098 Bekeken

Ik heb geen verbinding meer met mijn Sonos. Ik heb alle stappen doorlopen om het probleem op te lossen maar dat helpt niet. Nu heb ik mijn app opnieuw op mijn ipad/iphone gezet en geeft ie aan dat ie het systeem niet kan vinden. Wat kan ik verder nog doen?

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik zou u willen verzoeken 1 component van Sonos met een internet kabel op de router aan te sluiten.
Daarna zal het systeem gevonden worden, en kunt u via de Sonos software naar instellingen -> geavanceerde instellingen.
Hier kunt u de draadloze installatie knop indrukken, en kunt u Sonos de wifi in leren.
Daarna kunt in de zelfde geavanceerde instellingen een diagnose insturen, en ik ontvang graag het diagnostisch bevestiging's nummer van u.
Als u de wifi aan Sonos geleerd heeft zal deze de melding geven dat u de kabel weer tussen Sonos en de router weg kunt halen.
Om uw speaker weer draadloos te kunnen gebruiken.
Ontvang dus graag de diagnose nog van u nadat het systeem weer zou functioneren.
Hallo, ik heb hetzelfde probleem, maar de boost is al rechtstreeks op de router aangesloten. Ziggo, had deze week onderhoud hier in de straat. Daarna heb ik het systeem nieuw moeten opstarten, internet werkte weer, alleen het Sonos systeem krijgt geen contact met mijn router/internet.Ik kan dus ook nier in de menubalk komen.Jammer het liep allemaal zo perfect!
Reputatie 5
Badge +2
Om dit op te lossen kun je het beste ons bellen. Ons nummer en openingstijden vind je op http://www.sonos.com/contact.
Badge

Heb hetzelfde probleem op mijn W10 laptop. Op mijn smartphone geen enkel probleem. En ook op mijn desktop, via Devolo op de router, ook geen probleem.

Mijn sonos systeem = Playbar + 2 One’s en Sub, waarbij de playbar via Devolo op de router hangt.

Het heeft gewerkt op de laptop, maar gisteren wou hij geen verbinding meer maken en heb geinitialiseerd zodat hij het sonos systeem zou zoeken, maar hij vindt het niet.

Wifi is onveranderd. Dus zelde netwerk voor GSM als laptop.

Badge

nog: ook de aansturing via een Echo van Amazon en Alexa loopt probleemloos

Reputatie 7
Badge +2

We ondersteunen geen EoP (ethernet over power), een Devolo werkt op dit EoP concept.

Mogelijk dat je systeem weer verschijnt als je beide adapters even opnieuw opstart door stroomloos maken en opnieuw aansluiten.

Maar kan geen garantie bieden dat het blijft werken als Sonos via de Devolo weer beschikbaar komt.

Badge

het werkt al vanaf 2018 zonder probleem zo

Alleen laatste tijd veel uitval van de radio + nu sinds gisteren wil de app op de laptop geen verbinding meer maken + geeft de app sinds oktober op mijn gsm aan dat ik het OS moet updaten omdat het niet meer compatibel is ….. Gek, want het is Androis 6

Dus het ene probleem na het andere ...

Reputatie 5
Badge +3

Android 6 is verouderd, je zal een hogere versie nodig hebben vrees ik.

Badge

ok voor de gsm, die blijft werken met sonos zelfs al is het android 6 en anders koop ik een nieuwe

maar wat nu met die laptop?

is er geen beter programma om het sonos systeem te zoeken dan wat ik van sonos nu gebruik?

want dat is echt beperkt! 

- sonos W10 app opstarten en die vindt syteem niet

- drukken op; “aansluiten op bestaand systeem”

- “kan niet gevonden worden”

- doorgaan en dan knopjes indrukken …  werkt dus niet

kan ik nergens de gegevens van het sonos systeem ingeven zodat de laptop die wel terug vindt ??

het was tot eergisteren in orde en dat al 2 jaar zo

Reputatie 6
Badge +3

Zit de computer misschien op een ander accesspoint?

Badge

hoe zie je dat ?

Reputatie 6
Badge +3

Mijn (beperkte) ervaring met Ziggo is dat het access point een andere naam heeft voor de wifi dan de hoofdrouter. Als je de computer bedraad hebt aangesloten zou je de kabel even moeten volgen…..

Badge

de laptop werkt met de wifi, maar heb geen idee welk access point en waar dat dan zou te vinden zijn

-- morgen zal ik de laptop eens bedraad aansluiten en zien of dat iets oplost

Reputatie 6
Badge +3
  1. Je hebt dus wel een access point?
  2. Als je met de rechtermuisknop op de wifiverbinding klikt zie je de naam van het netwerk - als je weet wat de naam van je gewone netwerk en van het netwerk van je access point is, weet je waar je laptop op aangesloten is.

Bedraad aansluiten is inderdaad een goede test

2 jaar later dus nog altijd dezelfde situatie. Dus als de app zich misdraagt moet ik een fysieke kabel (hallo 2020) trekken naar mijn speakers? Never mind hele WiFi zonder draden selling point waarvoor iedereen overpriced speakers koopt. Never mind je set up deftig wegwerken in de muur etc. Haal maar je schroevendraaier boven en loop maar naar de router. 
Money well spent.
Zal bij mij alleszins geen waar meer zijn in de toekomst. 

Reputatie 6
Badge +3

De app kan zich niet misdragen; dat is enkel een afstandsbediening voor je speakers. Als er speakers "kwijt” zijn ligt dat of aan de wifiverbinding van je telefoon of aan de verbinding van je speakers. En als de speakers via wifi niet goed verbonden zijn met internet, lijkt me een kabel als (tijdelijke) manier om de problemen op te lossen niet zo heel gek…..

Waarbij aan te tekenen valt dat nieuwere Sonos-apparaten voor de set up ook bluetooth kunnen gebruiken.

Reageer