Beantwoord

Beoordeling netwerk

• 28 December 2018
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Ik heb een andere router geinstalleerd. Kan iemand mijn huidige set-up beoordelen aan de hand van onderstaande diagnose:

1856887149
icon

Beste antwoord door Tim S 31 December 2018, 10:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De wifi zou mogelijk wat beter mogen, maar dit heeft niks te maken met de Cisco modem.
Daarnaast is wel het advies om de Sonos installatie een keer in zijn geheel uit en aan te zetten nadat je een nieuwe modem hebt geplaatst.
Voor de rest zijn wij ons niet bekend met grote problemen omtrent deze modem.
Misschien kan je nog een diagnose van Sonos-Net kanaal 6 en een extra diagnose van kanaal 11 kunnen insturen, want 1 heeft dus wat storing, mogelijk dat kanaal 6 of 11 beter zijn werk kan doen in jou huishouden.
Reputatie 2
Badge +1
Dank voor je reactie Tim.

Ik heb mijn wifi netwerk op kanaal 11 zitten dus die wil ik niet voor Sonos gebruiken. De storing op kanaal 1 is afkomstig van de buren, die zitten allemaal op kanaal 1 :-)

Even voor de beeldvorming: ik heb een Cisco EPC3925 die als modem/router fungeerde. Ik heb nu een TP-link Archer C1200 op de modem aangesloten en die fungeert nu als Access Point. De wifi functie van de Cisco heb ik uitgeschakeld.
Reputatie 7
Badge +2
Dank voor je reactie Tim.

Ik heb mijn wifi netwerk op kanaal 11 zitten dus die wil ik niet voor Sonos gebruiken. De storing op kanaal 1 is afkomstig van de buren, die zitten allemaal op kanaal 1 :-)

Even voor de beeldvorming: ik heb een Cisco EPC3925 die als modem/router fungeerde. Ik heb nu een TP-link Archer C1200 op de modem aangesloten en die fungeert nu als Access Point. De wifi functie van de Cisco heb ik uitgeschakeld.

Misschien dan op z'n minst kanaal 6 van Sonos testen, misschien ter verduidelijking, je maakt ook gebruik van een Sonos wifi, omdat je Sonos bekabeld aangesloten zit.
Sonos maakt dus niet gebruik van je wifi in huis door je TP-link aangemaakt.
Sonos staat in iedergeval toen je de diagnose maakte op kanaal 1, en dus op het zelfde kanaal als die van je buren.
Je kan dit Sonos kanaal terug zien in de Geavanceerde Instellingen.