Ben helemaal klaar met het IKEA Sonos systeem

  • 7 January 2021
  • 1 reactie
  • 199 Bekeken

Sinds kort werken mijn Ikea boekenplank luidsprekers niet meer. Ik kon geen contact meer maken met het systeem en besloot deze te herinstalleren.  Nu ben ik zeker niet onbekend met het netwerk gebeuren en het installeren van apparatuur maar dit heeft me wederom toch serieus moeite gekost. Uiteindelijk via een tijdelijke lan kabel voor elkaar gekregen om de luidsprekers via de app gekoppeld te krijgen. De app biedt de mogelijkheid de de luidsprekers in een stereo opstelling te koppelen en daar gaat het helemaal fout met de app. Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen maar er komt een pop-up plaatje die maar half in beeld komt. De ene luidspreker beging geluid te maken en ik zou met "DOORGAAN”dit moeten bevestigen maar deze keuze zit half onderaan mijn telefoon scherm waardoor dus niet bedienbaar.  Ik was er dus helemaal klaar mee. Dan maar twee speakers "niet stereo” Nu verwijder ik de lan verbinding uit 1 van de speakers en valt alles uit. Ik weet 100% zeker dat de wifi op de betreffende speaker stond ingeschakeld en ik zie in mijn router dat ze ook voor 100% verbinding hebben.  Ik kan mijn verwarming vanaf de noordpool bedienen en heel veel andere mooie dingen doen met netwerken en internet maar beste Sonos…….: jullie zijn heel hard bezig om mij als klant te verliezen. Geluid is prima maar jullie systeem is ruk. En ik geloof dat ik niet de enige ben die daar een mening over heeft.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3

Ik vind het jammer dat het installeren en gebruiken van de speakers zoveel problemen opleveren. Kun je ons bellen om dit zo spoedig mogelijk opgelost hebben? Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support