Begin maken met aanschaf Sonos producten, en de ondersteuning ervan..

  • 21 March 2022
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

Mijn naam is Eric en ik wil graag beginnen met de aanschaf van Sonos producten te beginnen met de Sonos ARC, en de Sonos Sub Gen 3 ik wil deze aansluiten op mijn 11 jaar oude Samsung tv te weten op de UE40D7000  die nog goed werkt met een standaard HDMI (ARC) aansluiting. Nu is mijn vraag of dit een  goede keus is om mee te beginnen. Wanneer de tv op “ instorten “staat wil ik overgaan in een 48” of 55” inch.

Ook zit ik met de vraag over de ondersteuning van de producten?, Hoe lang loopt deze nog door als ik zou besluiten bovenstaand vermelde producten op korte termijn wil aanschaffen ?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat is een goede keus, Sonos speelt wat het ontvangt en dus wat je tv kan doorsturen. Je zult nooit het maximale uit de Arc halen met deze configuratie. Mogelijk dat je alleen stereo zult kunnen verwerken.

Persoonlijk zou ik het geld van de sub investeren in een tv met de moderne mogelijkheden.

Ondersteuning blijft altijd een lastige en er zijn wettelijke bepalingen voor, maar Sonos heeft wat mij betreft een prima reputatie hierin ook al zal niet iedereen het daarmee eens zijn. Maar zie de “oude” S1 app die ervoor zorgt dat ook de oudere apparatuur nogsteeds werkt. 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Turbo-Eric, welkom bij de Sonos community!

De Sonos Arc en Sub Gen 3 zijn allebij producten die vrij recent zijn uitgebracht (2020) en samen zijn ze een uitstekende keus om je Sonos systeem mee te beginnen.

Er is mij niets bekend over hoelang deze producten zullen worden ondersteund maar ik ga ervanuit dat dit nog een behoorlijke tijd zal zijn. 

Zolang de huidige (en uiteindelijk nieuwe) TV over een HDMI-Arc poort beschikt, dan zul je gebruik kunnen maken van de Sonos Arc.

 

Reputatie 7

Sonos heeft volgens mij aangegeven produkten zeker tot vijf jaar na uit produktie gaan te ondersteunen - hun track record is zelfs veel beter.