Vraag

Bediening Playbar door meerdere personen via app met hun eigen telefoon. Hoe?

• 23 april 2017
  • 1 reactie
  • 3657 Bekeken

Badge +1
Ik ben een nieuwe bezitter van een Sonos Playbar met SUB. Ik heb inmiddels ook de bediening via de app op mijn eigen iPhone aan de gang gekregen.
Nu willen meerdere huisgenoten natuurlijk ook gebruik kunnen maken van de Sonos via hun eigen telefoons en iPad en Android). Ik vermoed dat iedereen daarvoor dan de Sonos app ook zelf op zijn device moet installeren?
Maar daarna? Je wil natuurlijk niet dat er dan nieuwe installaties worden gedaan via andere devices. Herkent de Sonoas app op andere devices dan een eerdere installatie?
Het is voornamelijk de bedoeling dat afzonderlijke gebruikers ieder hun eigen bediening hebben van de tv en hun eigen Spotify afspeellijsten via de Sonos kunnen afspelen. We delen hier thuis éé Spotify Premium account en ieder heeft hierin zijn eigen afspeellijst aangemaakt.
Graag advies en hulp. bvd.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Hoi apeka,

Wanneer andere de Sonos software installeren op hun telefoon/tablet/computer, krijgen ze de optie tussen een nieuw of bestaande Sonos installatie.
Aangezien u de Playbar al heeft ingesteld, kunnen ze Sonos alleen vinden via de bestaande installatie optie.
De nieuwe installatie knop zal dus niet werken.
Als meerdere controllers gekoppeld staan, kunnen deze allemaal tegelijkertijd het systeem aansturen.
Iedereen kan dan ook het zelfde spotify account gebruiken op het Sonos systeem.
Weet wel dat als iemand in de auto dit specifieke spotify account in gebruik neemt, de Spotify op Sonos ophoud.
Spotify staat namelijk het gebruik van Spotify maar toe op 1 apparaat tegelijkertijd.
Het hele Sonos systeem word als 1 apparaat gezien, ook als u 3 of 5 of 10 speakers heeft, word dit nog steeds als 1 apparaat gezien.
Maar een andere telefoon, of tablet, of computer, word als een ander apparaat gezien, en zal Sonos dus doen ophouden Spotify af te spelen.

Reageer