Beantwoord

Beamer aansluiten op sonos

  • 13 October 2019
  • 2 reacties
  • 550 Bekeken

Hallo,

Ik ben van plan een Sonos pakket 5.1 surroundset met playbar aan te schaffen. Ik heb op dit moment een Nebula mars 2 speaker van Anker. Deze ondersteund airplay en via hdmi is chromecast aangesloten. Er is nu enkel een 3,5mm jack uitgang. Is het mogelijk om hierop een Sonos 5.1 systeem op aan te sluiten? Ik heb hier en daar wat gelezen dat Sonos een optische uitgang vereist, maar dat het ook mogelijk is om een converter op aan te sluiten. Ik weet dat kwaliteit van het geluid hiermee verloren gaat, maar dat neem ik dan voor lief. Ik wil het cinema effect creëeren. Hopelijk kunnen jullie hier een antwoord op geven.
Mvg, Stan
icon

Beste antwoord door Sjoop1985 14 October 2019, 00:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Het zal mogelijk zijn om via een converter ren audiosignaal naar de Playbar te krijgen. Echter, over 3.5mm raak je meer kwijt dan de kwaliteit die je al noemt. Over 3.5 mm kan alleen stereo en daar raak je het hele cinema gevoel mee kwijt dat je zoekt. In plaats van echt surround krijg je dan een upmix en die is maar heel mager - er valt nu eenmaal niet veel van te maken. Ik zou dat heel erg zonde vinden van de slordige €2000 die je moet neertellen voor een 5.1 opstelling met Playbar. Het kan technisch, maar ik raad het je af.

Overigens noem je Airplay, enkel een 5.1 setup met een Beam kan Airplay. Ones die als surrounds worden gebruikt, raken hun Airplay capaciteit kwijt.

Middag ! Was u onderstaande nog gelukt ? Ik probeer nu mijn beamer aan te sluiten op mijn playbar maar zonder succes. Uit beamer jack 3.5 deze gaat over in 2 x tulp. Die gaat in converter van Ali over in optisch en die weer in mjn playbar. Maar helaas geen geluid uit de playbar. Moet ik nog ergens in de sonos app kiezen voor iets oid ?