Vraag

Beamer aansluiten op Sonos

• 16 June 2017
  • 1 reactie
  • 3048 Bekeken

Ik heb mij een beamer van Epson aangeschaft. Bij het spelen van film/TV zou ik graag het geluid dat door de beamer wordt weergegeven, via mijn Sonos systeem laten klinken. Op beamer zijn er 2 HDMI ingangen en een analoge audio uitgang. Hoe kan ik te werk gaan? Via Sonos connect? Dongel? Iemand suggesties of ervaringen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Hey timdemeyer,

De Sonos Playbar & Playbase zijn specifiek op de markt gebracht voor video materiaal.
Wel is deze alleen aan te sluiten via een optische kabel, dus de bron moet een optische uitgang hebben wilt u de Playbar/Playbase hier op aan kunnen sluiten.
De Play:5, Connect & Connect:Amp hebben een analoge audio ingang, maar deze is nooit weggelegd geweest voor audio/visuele bronnen.
Er kan door slechte wifi sneller problemen ervaren worden op de analoge audio ingang aangezien dit zeer grote data is wat via wifi door de lucht verzonden dient te worden.
Er kan een audio compressie worden aangezet, dit verkleint het bestand waardoor dit makkelijker via wifi verzonden kan worden, maar zorgt wel voor 1 a 2 seconden audio vertraging wat zeer vervelend is op video materiaal.
De analoge audio ingang is dan ook meer weggelegd voor CD-spelers of andere bronnen dan de hierboven beschreven audio/visuele zaken.
Hele reden dat we de Playbar en Playbase op de markt hebben gebracht.