Vraag

Beam vervangen voor ARC

• 29 juni 2020
  • 7 reacties
  • 146 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Al vooruitlopend op de levering van de bestelde Arc: momenteel gebruik ik een Beam: is het straks alleen de Beam weghalen en de Arc neerzetten en aansluiten of dient de Beam ook “verwijderd” te worden en moet ik deze op bepaalde manier aan mijn account ontkoppelen om te kunnen verkopen?

Verder zie ik in de app: Over mijn systeem bij de Beam; audio-ingang 2.0. Wordt dat straks bij de Arc bv Atmos of moet ik daarvoor nog iets aan instellingen veranderen? Bij de tv (een Philips 50PUS7304/12) kan ik nu niets instellen daar de audio-out naar HDMI-geluidssysteem gaat en andere mogelijkheden dan niet toegankelijk zijn bij de instellingen.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Zelf geen ervaring mee, maar ik heb, al lezend, het idee dat je helemaal opnieuw moet beginnen door eventuele sub en surrounds eerst te ontkoppelen en de Beam resetten naar fabrieksinstellingen zodat deze van jouw gegevens ontkoppeld wordt.

Vervolgens plaats je de Arc en volg je de aanwijzingen die in de app zullen verschijnen.

In de handleiding van je tv lees ik:

” Meerkanaals (bypass): Selecteer deze optie om Dolby Digital Plus- of DTS-content uit te voeren naar uw audioapparatuur of home cinema-systeem.
- Zorg ervoor dat uw audioapparatuur Dolby Atmos ondersteunt.“

Dit staat bij de geavanceerde geluidsinstellingen.

Reputatie 2
Badge +2

Niet echt heel praktisch dus..

Misschien leest er iemand van Sonos mee en kan die iets toelichten 

@Erooij Bedankt voor je reactie en meedenken :)

Reputatie 5
Badge +3

Gaat vast meevallen!

Je zou toch eens naar die instellingen moeten kijken, want je zou echt DD 5.1 moeten hebben. Of je dan Atmos krijgt hangt erg van je TV en de apps op die TV (Netflix bijvoorbeeld) af. Atmos vanaf een BluRay-speler gaat alleen lukken als je TV eArc heeft.

Reputatie 5
Badge +3

@106rallye Ik wilde het niet ingewikkelder maken dan het al is. Dit omdat de Arc toch al besteld was en de vragen op de toekomstige opstelling gericht zijn.

Maar inderdaad viel mij ook de 2.0 op. Dit zou inderdaad in combi met deze tv beter moeten kunnen. Overigens geeft de Sonos info volgens mij of stereo of Dolby Digital 5.1 weer. “Audio-ingang 2.0” ken ik niet.

Reputatie 2
Badge +2

Nee dat is juist wat je zegt: er staat idd Audio ingang: stereo 2.0, ik zag dat ik verkeerd ingegeven had. 
Ik ga goed naar de instellingen van de tv kijken. Bij het kijken van een serie via Netflix wordt er wel 5.1 geluid weergegeven trouwens. Ik heb toen niet gecontroleerd wat er dan voor melding staat. 

Reputatie 2
Badge +2

Even als aanvulling op wat ik net beschreef: er wordt bij een film/serie die DD 5.1 gebruikt wel op juiste manier weergegeven bij de Systeeminfo in de Sonos app :) Dus Audio-ingang DD 5.1

Reputatie 5
Badge +3

Gelukkig maar. Nu duimen voor Atmos!

Reageer