Beam koppelen aan 2 x One SL als surround, tevens als soundbar voor tv los functioneren.

  • 30 November 2021
  • 10 reacties
  • 637 Bekeken

Ik heb een tv in de keuken hangen, waaronder een beam hangt. Dat werkt prima samen.

Daarnaast heb ik in dezelfde ruimte aan de eettafel 2 x ONE sl hangen. Dat werkt ook prima.

Wil nu een opstelling creëren waarbij :

  • de beam alleen met de tv communiceert (setting 1)
  • de 2 x one sl met elkaar communiceren (setting 2)
  • alles tegelijk functioneert als ik muziek afspeel (setting 3), maar niet wanneer ik bijvoorbeeld nieuws op de tv kijk dan wil ik alleen de beam horen (setting 4?)

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7

@Avd1982a Heb je nu de One SL’s als surround geconfigureerd of als losse stereoset? Als ik het zo lees hoef je ook geen surround - hoewel @Erooij daar wel vanuit lijkt te gaan.

Als je geen behoefte hebt aan surround kan wat jij wilt wel, maar niet echt als preset.

Je wilt een opstelling creëren waarbij :

  1. de beam alleen met de tv communiceert (setting 1)
  2. de 2 x one sl met elkaar communiceren (setting 2)
  3. alles tegelijk functioneert als ik muziek afspeel (setting 3), maar niet wanneer ik bijvoorbeeld nieuws op de tv kijk dan wil ik alleen de beam horen (setting 4?)

Ad 1 Je systeem moet worden uitgerold met de Beam in één “kamer” en de beide SL’s als stereoset in een andere “kamer”. Staan ze nu als surrounds met de Beam dan moet je ze eerst loskoppelen met de app. Zie daarna https://support.sonos.com/s/article/1066?language=nl_NL De Beam communiceert nu (als enige) met de TV.

Ad 2 Dat is de stereoset, zie ad 1.

Ad 3 Voor setting 3 kun je de Beam en de stereoset groeperen, zie https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL Als je de groep weer uit elkaar haalt heb je setting 4 (die als ik het goed begrijp eigenlijk ook setting 1 is).

Dank voor de antwoorden, ik hoef niet zozeer een surround opstelling wel dat ik alle (beam en one's) tegelijk muziek af kan laten spelen. Tv hoeft geen surround, het is een tv in de keuken. Excuus voor de verwarring!

Reputatie 7
Badge +3

Is al veel over geschreven op dit forum. Dit kan niet.

wil je dit dan zal je steeds moeten koppelen en ontkoppelen en een eventuele Trueplay steeds opnieuw moeten uitvoeren. Eventueel zou je eea in surround kunnen zetten en dan het geluid via de volume van soundbar en surrounds  terugschroeven. Niet echt een lekkere optie. 

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye   Je kan beter lezen dan ik. 🥴😉

Reputatie 7

@Erooij  Niet helemaal. Ik zie nu pas dat de in de kop van de post wel gesproken wordt over surround. Dan gaat wel op wat jij schrijft….. 

Reputatie 7
Badge +3

Dan is er nu in ieder geval een compleet antwoord 😂

Als je in je app naar systeem gaat en daarna klikt op groepen.

Stel dan een groep samen met de beam en je speakers die je wil horen als je via de tv muziek wilt luisteren.

Daarna kun je kiezen in de app bij de beam welke groep je wilt aanzetten om muziek te luisteren via de tv.

Ben je klaar en wil je niet surround geluid luisteren naar tv zet je je de groep weer uit.

 

 

 

Reputatie 7

Dat werkt volgens mij niet. Je kunt alleen "kamers” groeperen. Twee One's die als surrounds zijn geconfigureerd staan echter in dezelfde “kamer” als de Beam. Die kun je dus niet groeperen en ontgroeperen met een Beam. Je kun wel de surroundopstelling scheiden, maar dat is elke keer weer een nieuwe set up.

Reputatie 1
Badge +2

Je kunt de surrounds toch ook uitschakelen in de app. (Schakelaartje bij “audio van surround luidsprekers)

surrounds aan wanneer gewenst en uit wannneer niet!

 

Reputatie 7

Dan krijg je alleen de “setting 2” van de topic starter niet voor elkaar.