Beantwoord

Beam koppelen aan 2 x One en 2 x One SL

• 28 juli 2020
  • 1 reactie
  • 118 Bekeken

Ik had een set staan van een Beam met 2 x een One gekoppeld. Na het omgooien van de huiskamer staat de Beam aan de overkant en heb ik er, wegens tegenvallend geluid, vandaag 2 x een One SL bijgehaald. Naar mijn idee kon ik zo een nieuwe Surround maken met een Beam en 4 speakers.

NIET DUS!

De Beam kan echter maar 2 speakers koppelen, dus heb ik de andere 2 in een andere groep gezet, totaal dus 2 groepen. Nu is het probleem dat Trueplay niet de hele set kan tunen, maar dat ik beide groepen apart moet tunen, kan beter, maar dat is het minste probleem.

Mijn probleem nu is dat de afstandsbediening van de TV, welke ik had gekoppeld aan de Beam, nu slechts 1 groep bediend en de tweede groep dus niet. Dit betekend dat ik het geluid nu altijd met mijn telefoon harder of zachter moet zetten en dat de afstandsbediening van de TV maar half werk levert.

Is hier een oplossing voor? Kan ik er voor zorgen dat de tweede groep synchroon loopt aan de Beam-set zodat ik alle speakers met de afstandsbediening van de TV kan bedienen?

Ben erg benieuwd!

gr. Ruud 

icon

Beste antwoord door Erooij 28 juli 2020, 19:53

Het is altijd verstandig je eerst in te lezen alvorens tot aanschaf over te gaan. Sonos ondersteund maximaal een 5.1 opstelling, waarbij de Beam dus voor 3 telt plus 2 surround, plus sub. Extra speakers zijn dus alleen toe te voegen middels een extra kamer en hetis dus logisch dat je alleen per kamer de trueplay kan instellen. Twee extra speakers via een 2e kamer koppelen aan tv geluid kan tot gevolg hebben dat je een vertraging/echo in het geluid hoort. 

Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3

Het is altijd verstandig je eerst in te lezen alvorens tot aanschaf over te gaan. Sonos ondersteund maximaal een 5.1 opstelling, waarbij de Beam dus voor 3 telt plus 2 surround, plus sub. Extra speakers zijn dus alleen toe te voegen middels een extra kamer en hetis dus logisch dat je alleen per kamer de trueplay kan instellen. Twee extra speakers via een 2e kamer koppelen aan tv geluid kan tot gevolg hebben dat je een vertraging/echo in het geluid hoort. 

Reageer