Beam Gen 2 is verbonden met tv maar nul geluid.

  • 12 February 2022
  • 9 reacties
  • 451 Bekeken

Hi!

Ik heb de Beam gen 2 geïnstalleerd op mijn nieuwe Philips Android TV 32PFS6906/12

Is verbonden met mijn tv, op de ARC aansluiting icm Dolby. Ik hoor dan ook een "start" geluid op de Beam en de app zegt dat de Beam is verbonden maar vervolgens komt er nul geluid uit. Ook de afstandsbediening is gekoppeld.

Muziek kan ik wel gewoon afspelen maar de tv dus niet. Wat gaat hier mis?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Staat CEC aan op je TV? Ik lees dat de afstandsbediening gekoppeld is, maar dat hoeft toch niet als de TV via CEC is aangesloten?

CEC kan ik niet vinden in instellingen maar de Beam is het enige apparaat dat op mijn tv is aangesloten. In de Sonos app kan je onder TV-installatie ook kiezen voor Instellen afstandsbediening. Dat is allemaal ingesteld.

Maar het probleem is het geluid. 

Reputatie 7

Klopt. Maar dat geluid krijg je pas als je als je én de TV via HDMI-ARC verbindt én CEC aanzet op je TV. Philips noemt CEC ook wel Smartlink. CEC zorgt er ook voor dat de signalen van de afstandsbediening door de TV worden doorgegeven aan de soundbar.

Aha ik begrijp je. Heb het opgezocht en gevonden. CEC staat gewoon goed ingesteld. Maar het blijft muisstil :// helaas

Reputatie 7

Dan moet je misschien toch eens bellen met Sonos, of de speaker resetten en de setup opnieuw doen. Wellicht als eerste nog even kijken of de HDMI-kabel goed zit.

Dankjewel @106rallye

Heb de Beam vandaag omgeruild voor een andere. Met de nieuwe ging installeren gelijk perfect! 

Al heeft deze nieuwe ook iets vreemds, het lampje brandt niet en de touchbediening werkt ook niet. Maar dat is een onderwerp voor een nieuwe topic geloof ik. Totnutoe heeft mijn nieuwe Sonos avontuur een behoorlijke valse start, ben er nog niet bepaald blij mee.

Fijne avond! 

Oh ja, en dat lampje + de touchbediening staan "gewoon" ingeschakeld in de app. 

Reputatie 7

Hmm. Deze ken ik niet en ik lees veel op dit forum. Lijkt me ook iets om te overleggen met Sonos.

Hi @106rallye, nog even een update. Heb telefonisch contact gehad met Sonos, een uur lang. Maar het is niet gelukt, Beam was niet te fixen. Ook deze gaat retour. Ik heb dus dubbel pech gehad. Op naar de derde...