Beantwoord

Beam gaat niet meer terug naar de radio, na het kijken van tv

• 24 November 2018
  • 5 reacties
  • 714 Bekeken

Ik heb onlangs een Beam met two Ones gekocht voor in de woonkamer. De Beam is bedraad aangesloten. Verder heb ik nog een losse One die ook bedraad is aangesloten. Nu wordt ik geconfronteerd met de volgende uitdaging:

Als we TV hebben gekeken, super mooi geluid trouwens, schakelen we de TV en de digiTV uit en gaan slapen. Als we 's ochtends dan de radio via de Sonos Controller (iPad/Android) aan willen zetten reageert de installatie in de woonkamer in zijn geheel niet. Airplay vanuit Spotify pakt hij ook niet, maar airplay via Apple Music wel weer. Na het spelen van airplay kan ik de installatie overigens nog steed niet bedienen. Het vreemde is dat de One die los staat van de woonkamer, wel bediend kan worden en dat ik daarna de de rest kan Joinen, maar apart bedienen lukt pas weer als het Wifi-netwerk is gereset. Dan kan ik alles direct bedienen, ook qua muziek een top geluid overigens.

Iemand ervaringen hiermee of moet je voordat je de TV uit zet eerst terug schakelen naar de Beam of zo ?

Thanks, Danny
icon

Beste antwoord door Ryan A 5 December 2018, 12:58

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zie graag een diagnose tegemoet alvorens ik hier concreet antwoord op kan geven.
In principe zou de Sonos gewoon te benaderen moeten zijn, en zou dit niets te maken mogen hebben met wat de Beam of andere speakers op dat moment aan het doen zijn.
De controller op telefoon of tablet zou de Sonos gewoon moeten laten zien, en je zult deze gewoon van commando's moeten kunnen voorzien.
Hi Tim, ik heb vandaag de diagnose gemaakt. 1680662204
Reputatie 5
Badge +2
Hoe werkt de bekabeling, gaat de Sonos One direct met een ethernetkabel naar de router of is dit via een switch? Zelfde vraag voor de Beam. Hoe ziet je thuisnetwerk eruit, maak je gebruik van wi-fi versterkers/extenders/acces points of meerdere router.
Dag Ryan, de topologie ziet er als volgt uit:

- De Sonos One op mijn werkkamer (die perfect werkt) bekabeld aangesloten via een TP-SG108E Gigbit Switch naar de Router;
- De twee Sonos One's in de woonkamer op het wifinetwerk van de router (zit geen versterker tussen)
- De Sonos Beam is bedraad via een PowerLine extender (gigabit) naar de router op de Powerline extender waar de Beam aanzit, zitten drie apparaten aangesloten (De Beam, Hue, TV kastje).
- Dan bevinding zich nog twee Powerline extenders op het stroomnetwerk (andere groepen) naar de slaapkamers van de kids (PS4) Deze hebben een eigen WIFI kanaal, maar interfereert niet met woonkamer.

Daar waar bij de Sonos One op mijn werkkamer de selecties van radio/muziek direct werken gebeurde dat bij de Beam niet (zowel via Andriod als IOS niet)

Danny
Reputatie 5
Badge +2
De powerline is niet ondersteund en wil je vragen om deze weg te halen en de Beam of draadloos houden of bekabeld met de router (zonder powerline). Hier lees je meer over de netwerkvereisten.