Vraag

beam en sl one koppelen

  • 26 April 2020
  • 9 reacties
  • 10169 Bekeken

Paar weken geleden een Beam gekocht en aangesloten op tv. Fantastisch geluid en werkt ook heel goed voor muziek. Om meer geluid in de achterkamer te hebben (woonkamer en suite) vandaag een SL one aangeschaft. Om geschakeld muziek te kunnen luisteren, maar ook los als bijvoorbeeld de kinderen tv kijken en de deuren dicht hebben. 
 

lijkt appeltje eitje om die aan te sluiten. Maar het is een ware ramp. Zodra de SL geïnstalleerd en toegevoegd aan de app, is de app mijn gebruikersnaam vergeten en is de Beam verdwenen. Voeg je vervolgens de Beam weer toe is de SL weer weg enz. Wil je het opnieuw proberen, moeten de producten eerst gereset worden. Overige instellingen ook foetsie. Iemand een idee hoe dit is op te lossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Badge

Thanks voor de support!

Badge

👍

Dat is dan in ieder geval ook gelukt :)

Reputatie 7

Als toevoeging: één One SL kun je niet “koppelen” met een Beam. Wel “groeperen”.

Dank Sjoop!

Reputatie 5
Badge +3

Mooi dat het nu werkt. Nog even ter verduidelijking van hoe Sonos werkt.

Het "systeem" wordt onthouden door de spelers zelf. Al het zware werk qua configuratie en streamen van audio gebeurt  op de spelers, de apps zijn slechts een afstandsbediening.

Als je alle spelers eenmaal geconfigureerd hebt, moet je op een andere telefoon kiezen voor de optie "verbinding maken met bestaand systeem" wanneer je de Sonos app voor de eerste keer opent. Je account is eveneens gekoppeld aan het systeem, niet aan de bedienende toestellen. Het is dus niet de bedoeling om twee verschillende accounts te gebruiken op verschillende telefoons.

Toch maar geprobeerd. Twee telefoons en vervolgens alles opnieuw geïnstalleerd. Begonnen met de Beam en toen de SL. Nu werkend op twee telefoons. 
 

Thanks voor reactie. Post kan gesloten worden (of werkt dat hier niet zo…?)

 

mooie Koningsdag!

Ik ben inmiddels een stap verder. Althans, op de telefoon van mijn vrouw (zelfde account)  heb ik nu beide speakers actief. Het enige wat niet werkt is ze koppelen. (Acties conform handleiding gedaan, Beam staat in woonkamer, daar speelt muziek. SL in eetkamer, aangevinkt maar geen geluid)
 

op mijn telefoon app opnieuw geïnstalleerd en opnieuw geprobeerd. SL herkent ie meteen. De Beam vindt ie niet. 

Ik durf nu eigenlijk niet opnieuw te proberen op mijn telefoon omdat ik bang ben dat ik de speakers weer kwijt ben op de telefoon van vrouwlief. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoe je geprobeerd deze speakers toe te voegen? 

Het klinkt een beetje alsof je de optie "nieuw Sonos systeem installeren" hebt gebruikt, waarmee Sonos helemaal van voor af aan begint. Sonos zal dan je speaker configureren alsof het het eerste apparaat in een nieuw systeem is, en zal het eerder geconfigureerde systeem "vergeten".

De bedoeling is om vanuit je bestaande systeem, bij "Instellingen" > "Systeem" > + Product toevoegen je nieuwe producten toe te voegen. Is dat wat je gedaan hebt?