Beantwoord

Beam en Play 1 in home cinema

• 4 December 2018
  • 6 reacties
  • 4211 Bekeken

IK heb afgelopen week mijn Beam uitgebreid met twee Play 1 speakers en ingericht als surround. Echter, de Play 1 hoor ik helemaal niet. het is net of ze er niet zijn. Ik moet met mijn oor er vlak voor om enig geluid te horen. Ze doen het dus wel. Hoort dit zo of is er iets mis? Zoals het nu is had ik ze net zo goed niet kunnen aanschaffen.
icon

Beste antwoord door MPR 6 December 2018, 21:05

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Is dat ook bij muziek? Hoe is je Beam aangesloten? Verwerkt je tv wel Dolby naar de gebruikte uitgang? Via info over mijn Sonos-systeem in instellingen kan je zien of je tv stereo of dd5.1 naar je sonos doorzet. Bedenk ook altijd dat alleen effect geluiden naar de achterspeakerswordt doorgezet. Surround wordt erg bepaald door tv kanaal en door het programma.
Bij muziek is het wel beter. Maar zittend op de bank met de rechterspeaker op30 cm en de beam op2 meter voor me hoor ik de Play1 niet echt. Beam is aangesloten op de hdmi-arc aansluiting van de tv. Ook bij een film wordt het niet echt beter helaas. Ik zie dat de tv stereo doorstuurt en geen dd5.1. Is dat het probleem dan?
Reputatie 7
Badge +3
Is zeker iets waar je naar moet kijken. Mogelijk een nstelling op de tv welke je nog moet aanpassen om wel het juiste signaal naar je sonos te krijgen. Verder kan je ook het volume nog wat naar achteren trekken bij volume surround speakers en dan volume tv. Heb je ook trueplay tuning kunnen doen?
Reputatie 5
Badge +3
Hey MPR, zolang je een stereosignaal afspeelt zul je niks tot weinig horen over surround speakers. Het is mogelijk om de speakers wat harder te zetten in de app afhankelijk van of je tv of muziek afspeelt.

In de app kan je naar Instellingen gaan via Meer, vervolgens Instellingen Kamer en dan de juiste kamer kiezen. Hier heb je dan Geavanceerde Audio en Surround Speakers. Deze twee balkjes geven de mogelijkheid om het volume van de surrounds aan te passen los van de Beam. Ze gaan alsnog harder en zachter samen met de Beam overigens.
Erooij, bedankt voor de tip. Kan echter niet direct een andere instelling op de vinden die tot verbetering leidt. True play tuning niet kunnen doen. Ik heb geen iPhone....
Hallo Frank. Dank voor de tips. Is zeker verbeterd met de instellingen in de app. OP de tv niets kunnen vinden om aan te passen. Muziek gaat wel stuk beter. Misschien even wennen.