Beantwoord

Beam en Karaoke speler aansluiten op TV zonder ARC en Optische aansluiting

• 11 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 588 Bekeken

Hallo, wij zijn van plan over te stappen van een bedraad High End Audio opstelling een SONOS opstelling
(2x ONE - SUB + BEAM) Voor het afspelen van muziek geen enkel probleem, maar zoals al vaker hier besproken hebben ook wij nog een oude Plasma TV tw. een Pioneer PDP427-XA welke NIET over een Optische aansluitng alsmede HDMI-ARC beschikt.
De berichten hier zijn een beetje tegenstrijdig. De ene leverancier zegt dat het geluid afspelen via de Beam ook met een gewone HDMI zou moeten werken, anderen spreken dit weer tegen.
Voor het geval dit inderdaad NIET kan zou ik als ik het goed heb begrepen ervoor kunnen kiezen om de Optische adapter die bij de Beam wordt geleverd aan te sluiten op de HUMAX ontvanger. In dat geval zou ik het geluid van de TV WEL via de Beam kunnen horen al beweren sommigen weer dat er dan sprake is van een verschil tussen het beeld en geluid maar ook dit wordt weer tegengesproken. Is hier nog wat meer over te zeggen ?

Dan : Mijn vrouw is Aziatisch en dus een fanatieke karaoke zangeres en dus hebben we hiervoor een High-End 4K Karaoke speler (Grand Videoke Symphony 3 RPO) welke over een HMDI en RCA aansluiting beschikt.
Natuurlijk willen we ook dat geluid via de SONOS setup horen, maar zoals hierboven al aangegeven gaat dit bij mijn weten niet zonder een HDMI-ARC aansluiting. Aansluiten van de RCA connectie op de TV heeft in dat geval dan ook geen zin denk ik.

Mijn vraag is dus :
Uitgaande van wat hierboven beschreven is, is er iemand die een oplossing heeft voor bovenstaand probleem ? En mocht die oplossing er niet zijn, biedt dan de tussenkomst van de CONNECT misschien een een tussen oplossing totdat wij een een nieuwe TV hebben aangeschaft. Kan me voorstellen dat een connectie van de HDMI kabel op de TV en de RCA kabel op de CONNECT zou moeten werken maar misschein zit ik er naast.

Alle hulp is gewenst.
icon

Beste antwoord door Tim S 13 augustus 2019, 13:31

Het aansluiten van de Beam via de optische convertor naar de Humax is inderdaad een optie, kom maar weinig klanten tegen die melden dat er een vertraging zou zijn tussen beeld en geluid, toch ga je hier pas achter komen als het 'r daadwerkelijk staat.

Het liefst zien we inderdaad Sonos aangesloten op de TV, want de TV ontvangt meerdere bronnen per HDMI, zoals de Humax, maar ook DVD-spelers, de Karaoke set en mogelijk andere apparatuur.
De Beam zal via de HDMI Arc moeten worden aangesloten, dit is de enige HDMI poort die audio kan versturen.
De andere HDMI poorten zijn in principe alleen ingangen, geen uitgangen, dus ze nemen het beeld/geluid aan, en dit zal dan op de TV vernomen worden, waarin geluid via de Arc poort weer naar een 3e partij soundbar kan worden verzonden.

De analoge ingang is mogelijk ook een optie, toch is de Connect gemaakt om een versterker aan te sluiten, en lijkt het mij een wat dure aankoop voor een analoge ingang, mocht je geen versterker in huis hebben.
De Play:5 heeft ook een analoge ingang, en werkt meteen als speaker. (weet dat analoog niet funcitoneel is als deze als surround van een soundbar moet functioneren)
De Sonos AMP heeft de HDMI Arc aansluiting, en ook een analoge ingang, dit is het enige product die beide aansluitingen heeft, toch is de AMP wel gemaakt om bestaande speakers verbonden te krijgen.
Zou je willen verzoeken onze Home Theater community topic door te nemen, hier staat ook een kopje "Analoog vs Digitaal" beschreven waar meer informatie beschreven staat over het verschil van deze 2 aansluitingen.
Persoonlijk zou ik toch voor een TV gaan die HDMI Arc of een optische uitgang heeft.
Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Het aansluiten van de Beam via de optische convertor naar de Humax is inderdaad een optie, kom maar weinig klanten tegen die melden dat er een vertraging zou zijn tussen beeld en geluid, toch ga je hier pas achter komen als het 'r daadwerkelijk staat.

Het liefst zien we inderdaad Sonos aangesloten op de TV, want de TV ontvangt meerdere bronnen per HDMI, zoals de Humax, maar ook DVD-spelers, de Karaoke set en mogelijk andere apparatuur.
De Beam zal via de HDMI Arc moeten worden aangesloten, dit is de enige HDMI poort die audio kan versturen.
De andere HDMI poorten zijn in principe alleen ingangen, geen uitgangen, dus ze nemen het beeld/geluid aan, en dit zal dan op de TV vernomen worden, waarin geluid via de Arc poort weer naar een 3e partij soundbar kan worden verzonden.

De analoge ingang is mogelijk ook een optie, toch is de Connect gemaakt om een versterker aan te sluiten, en lijkt het mij een wat dure aankoop voor een analoge ingang, mocht je geen versterker in huis hebben.
De Play:5 heeft ook een analoge ingang, en werkt meteen als speaker. (weet dat analoog niet funcitoneel is als deze als surround van een soundbar moet functioneren)
De Sonos AMP heeft de HDMI Arc aansluiting, en ook een analoge ingang, dit is het enige product die beide aansluitingen heeft, toch is de AMP wel gemaakt om bestaande speakers verbonden te krijgen.
Zou je willen verzoeken onze Home Theater community topic door te nemen, hier staat ook een kopje "Analoog vs Digitaal" beschreven waar meer informatie beschreven staat over het verschil van deze 2 aansluitingen.
Persoonlijk zou ik toch voor een TV gaan die HDMI Arc of een optische uitgang heeft.

Reageer