Beantwoord

Beam blijft op TV staan na uitschakelen van tv

• 25 November 2018
  • 4 reacties
  • 1724 Bekeken

Badge
Heb een Beam en twee Play1 speakers.
De Beam is aangesloten op tv op HDMI ARC poort.

Wanneer muziek wordt afgespeeld en de tv wordt aangezet schakelt de Beam netjes naar Tv. Maar wanneer de tv wordt uitgeschakeld blijft de Beam op tv staan.
Om muziek te luisteren moet ik via de app eerst weer muziek selecteren, ik krijg dan ook de melding dat geluid nog op tv staat en of ik dat wil stoppen. Na het bevestigen van die melding gaat Beam naar muziek.

Tot gisteren werkte terugschakelen naar muziek nog automatisch, sinds vandaag niet meer.

Weet iemand een verklaring en of oplossing?
Alvast dank!
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 11:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
In principe zal Sonos niet terug schakelen naar een "vorige muziek bron" en vraag me dan ook af hoe je ervaarde dat dit eerder wel gewerkt zou hebben.
Het klopt dat Sonos de TV zal laten horen als deze geluid van de HDMI ontvangt, maar Sonos zal niet, en heeft nooit, terug gestapt naar een vorige muziek bron zoals bijvoorbeeld Radio.
Dit is een handmatige handeling waarin je via de Sonos app de muziek weer zult moeten selecteren.
Reputatie 2
Goedendag, ik loop tegen sooort gelijk probleem aan.
Als de radio aanstaat en vervolgens wordt de tv aangezet dan schakelde het geluid over naar de tv, dit is goed!
Maar zodra de tv uit gaat blijft de bron de tv. Normaal gesproken kon bij de planbare de knop aan de zijkant ingedrukt worden en werd de laatste radio signaal of streaming muziek dienst gestart, dit werk dus niet meer..

Zie ook https://nl.community.sonos.com/home-theater-229108/van-tv-over-naar-laatste-radiozender-6766581

Mvg,
Michel
Reputatie 5
Badge +3
Hi Michel, de Playbar blijft 10 minuten staan op het tv-signaal nadat je de tv uit hebt gezet. Hierna zou je weer met de Play knop het laatste afgespeelde station moeten kunnen starten. Lukt dat niet dan ontvangen we graag een diagnose.

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Reputatie 2
Badge +1

Hi Michel, de Playbar blijft 10 minuten staan op het tv-signaal nadat je de tv uit hebt gezet. Hierna zou je weer met de Play knop het laatste afgespeelde station moeten kunnen starten. Lukt dat niet dan ontvangen we graag een diagnose.

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

Klopt! Alleen gaat hij terug naar het begin van de wachtrij, en niet naar het nummer waar hij gebleven was! Zou het niet heel handig zijn om gewoon een knop te hebben waarmee je de muziek weer verder kunt luisteren nadat je de tv aangehad hebt?