Beantwoord

Beam aansluiten zonder ARC en Optische aansluiting op TV

  • 16 August 2018
  • 32 reacties
  • 17249 Bekeken

Zoals jullie lezen wil ik de beam samen met 2 ones aansluiten op mijn Sony TV. Hier zit wel HDMI op maar geen HDMI ARC of optische kabel. Dit was volgens de levernacier geen probleem, hij kon op HDMI, maar dan kreeg je alleen 1 richting verkeer, namelijk geluid. Voor mij geen probleem. Maar nadat ik alles netjes heb aangesloten blijkt dat de app de tv niet kan installeren en ik dus geen geluid krijg van de TV. Muziek etc geen probleem. Iemand een oplossing? Aansluiten op Horizonbox? Maar daar zie ik geen vrije HDMI ARC of optische aansluiting zitten? Iemand een idee cq oplossing?
icon

Beste antwoord door Frank N 16 August 2018, 16:25

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

32 Reacties

Dank!

Reputatie 7
Badge +3

Voor zover ik de handleiding begrijp kan je de Beam niet eenvoudig aansluiten op de loewe. Je zult moeten gaan werken met verloopapparaten/snoeren. De loewe heeft een digitale geluidsuitvoer, maar voor zover ik zie geen optische. Je zult dus een verloop moeten hebben van deze digitale uitgang naar een optische ingang voor je Beam. 
 

Is het mogelijk om deze eenvoudig aan te sluiten aan elkaar? Ik zie namelijk geen ARC HDMI op de tv vermeld staan

Reputatie 7

Mij is niet helemaal duidelijk wat je vraag dan is. Kun je dat verduidelijken?

Ik heb een soortgelijke vraag voor aansluiten van Sonos Beam met een Loewe Xelos 40.

Opgelost! Idd geen vertraging meer. Kon surroundspeakers blijkbaar pas koppelen wanneer de tv connected was met de beam.

Ah okee, ik had geprobeerd om ze in te stellen als surround, maar kwam er niet uit. Zal vanavond nog wel eens ff goed de app uitpluizen. 
 

nogmaals bedankt!

Reputatie 7

Als je de One’s niet als surround gekoppeld hebt, maar gegroepeerd, dan heb je 70ms vertraging inderdaad.

Ha 106rally,

goed nieuws! Het werkt. Er zit alleen een miliseconde vertraging in de andere boxen wanneer ik het geluid niet alleen via de Beam, maar ook via mijn andere Sonos One’s wil afspelen. Bijna niet merkbaar. Een soort kleine echo, maar dat is op te lossen door de Beam net iets harder te zetten dan de One’s en die als een soort achtergrond geluid te laten functioneren.


Wel een klein minpunt. De HDMI out poort is zeer gevoelig. Hierdoor dacht ik eerst dat het niet werkte, maar een beetje rammelen aan de HDMi uitgang deed wonderen. Nu maar hopen dat het blijft werken en van de kabels afblijven 😊

 

bedankt voor je hulp!

 

Reputatie 7

….. naar de Beam.

Ik geef geen garanties, maar je zou het kunnen proberen.

Ah dus via mijn Chromecast naar de audio extractor switch. Die zet het weer door naar de tv en het optische signaal kan ik naar de Chromecast doorsluizen.

 

Een nieuwe tv is idd ook een optie 😄

 

bedankt voor je feedback!

Reputatie 7

Je zou eens zoiets kunnen proberen: https://www.amazon.nl/Snxiwth-Converter-converter-ondersteuning-Aluminium/dp/B07FX6C7TP/ref=sr_1_1?adgrpid=98561969466&dchild=1&gclid=CjwKCAiAxKv_BRBdEiwAyd40N1BrUUF3zY0LdIR-prcH-UNj9Q_T-J9boCP9rSWimxJEC62ggttsdxoCwnUQAvD_BwE&hvadid=424762878122&hvdev=c&hvlocphy=9064264&hvnetw=g&hvqmt=b&hvrand=13637889265288193913&hvtargid=kwd-300549511363&hydadcr=22504_1998246&keywords=hdmi+audio+extractor+switch&qid=1609264864&sr=8-1&tag=nltxtgostdde-21

Deze adapter zou het geluidssignaal uit de Chromecast omzetten naar een optisch signaal. Ik ben zeer benieuwd of dat werkt. Het beeld gaat er gewoon “doorheen” naar de TV.

Voor €139 heb je deze TV (https://tweakers.net/pricewatch/1423428/salora-32ltc2100-zwart/specificaties/) waar de Beam rechtstreeks op zou moeten kunnen worden aangesloten. Zie https://salora.nl/product/salora-32ltc2100/

Beste 106rallye,

 

bedankt voor je snelle reactie. Wij kijken thuis tv via de Chromecast. Geen televisie abo meer. Alles via Netflix of stream van Youtube, NPO etc.

Kan ik de audio out poort ook gebruiken met iets van een Hdmi adapter?

 

mvg,

Andreas

Reputatie 7

De enige geluidsuitgang op je TV is de koptelefoonuitgang. Dan zou je dus iets moeten hebben dat dat geluid omzet naar optisch of HDMI. De TV lijkt me dat eerlijk gezegd niet echt meer waard.

Hoe ontvang je TV? Veel kastjes (o.a. die van KPN) hebben wel een optische uitgang. Die verbind je dan met de Beam (via de meegeleverde adapter) en de TV  krijgt beeld via HDMI.

Goedendag,

ik heb vandaag m’n Sonos Beam binnen gekregen. Volgens mij heb ik geen Hdmi ARC of optische out op mijn tv (zie foto). Het model van mijn tv is een 

Samsung | 32" | 

LE32N71B

Ik weet niet of er een SPDIF coaxiale digital out op mijn tv zit. Wel een analoge audio out (rood en wit gaatje). Ik heb een foto van de achterkant van mijn tv toegevoegd. 
 

Hoe kan ik de Beam het best aansluiten op mijn 14 jaar oude tv?
 

Vriendelijke groet,

Andreas

Reputatie 7

Je kunt inderdaad ook de adaptor in de optische aansluiting steken en dan het transport van het geluid via de HDMI doen. Ik zou de adaptor in de Beam doen en een optische kabel het transport laten doen, maar als je de adaptor goed kwijt kunt achter de Arcadyan is daar echter inderdaad niet direct reden toe.

Reputatie 5
Badge +3

Ja, via de bij de Beam meegeleverde adapter optisch-HDMI. Moet je nog wel even een optisch kabeltje aanschaffen. Beam instellen op de ab van de Arcadyan.

N.B. via evt. apps van de TV krijg je dan geen geluid meer…..

Ik mis even waarom je een optische kabel moet aanschaffen. Met de Beam meegeleverd is een male/male HDMI kabel, hierbij komt een female/male optisch verloopstukje. Het male-gedeelte van verloopstukje kun je in een decoder steken. Hierdoor heb je geen optische kabel nodig. Mocht je er wel eentje willen gebruiken (vanwege afstand) heb je een female/male optische kabel nodig.

Reputatie 7

Ja, via de bij de Beam meegeleverde adapter optisch-HDMI. Moet je nog wel even een optisch kabeltje aanschaffen. Beam instellen op de ab van de Arcadyan.

N.B. via evt. apps van de TV krijg je dan geen geluid meer…..

Dat bedoel Ik kan dat?

Reputatie 7

Eventueel via de optische aansluiting van de Arcadyan?

Ik heb een Philips 32 pfl8404h=12.ook niet de juiste aansluitingen. Is het mogelijk om de beam op het kaartje van Telfort aan te sluiten(hmb2260 v2 arcadyan)?

Reputatie 5
Badge +3

Op dit moment kun je op Sonos maar 1 Google account toevoegen. “Voice Match”, waarbij de stem van de gebruiker herkend wordt, is nog niet actief op Sonos. Al dan niet ondersteunen hiervan vergt werk aan de kant van Sonos én Google, en vooralsnog is niet bekend of en wanneer dit toegevoegd zal worden.

Klopt het trouwens dat je maar i persoon kunt koppelen op de beam. Bij google home kun je meerdere personen koppelen welke herkend worden.

Anders moet ik de home er naast houden als meerdere gezinsleden de beam willen bedienen.

Reputatie 7

Als je alleen een Beam hebt dan zou dat prima kunnen; via een HDMI-switch zou je ook nog de Chromecast via de Beam kunnen laten lopen.

Netflix met surround kan volgens mij niet (dat biedt de Horizon niet aan), maar daar hoor ik je niet over.

Hallo, ik ben nieuw en zie dat deze toptic eigenlijk al antwoord geeft op mij vraag voordat ik de beam koop. Hebben od plasma scherm (maar met een heel mooi beeld). Panasonic TH-42PX80, volegns mij geen arc en optische output. Dan rest alleen de beam aan te sluiten op de mediabox xl dmv hdmi. Die paar keer dat ik chromecast gebruik voor youtube moet het maar via de boxen van de tv.

Wil de beam mn kopen voor afspelen muziek spotify of via tunein en tv kijken door de mediabox. Gelukkig zit daar netflix op dus series en films moeten dus qua geluid via de beam kunnen lijkt mij. uiteraard kijk ik of ik de google home weg doe of deze gebruik voor de de aansturing van de beam.