Vraag

Beam aansluiten op oude Loewe tv

  • 1 May 2020
  • 5 reacties
  • 713 Bekeken

Ik wil de beam aansluiten op een oude loewe tv zonder HDMI Arc en zonder optische audio uitgang.  Ik heb een loewe connect ID 32 DR+

ik heb de beam nu op de normale HDMI aansluiting aangesloten. Er komt nu wel geluid uit maar met vertraging en niet de gewenste kwaliteit. 
 

is hiervoor een oplossing?

of moet de beam retour? Ik wil geen andere tv kopen. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Eigenlijk is het een wonder dat je überhaupt geluid krijgt. Directe audio over HDMI is iets heel anders dan HDMI-ARC.

Ik zie dat deze TV wel een coaxiale digitale audio uitgang heeft. Je zou dus even op zoek moeten naar een omvormer van coax naar optisch (link) en dan zou je in staat moeten zijn de Beam daarop weer aan te sluiten met de optisch naar HDMI converter die bij de Beam zit.

Hi

Hier zelfde Loewe TV. Ik heb dit issue opgelost door een Apple TV met een goede kwaliteit hdmi kabel te verbinden met de TV en via Airplay de Sonos Beam aan te sturen. Geen ARC of optische kabel nodig dus.

groet

Chris

Reputatie 7

Wat ik mij nog afvraag of dan alles lip sync is? Geen vertragingen?

Idd geen verlies, komt waarschijnlijk ook door de goud (24k) connectoren op de gebruikte hdmi kabel

Reputatie 7

Een goede HDMI-kabel is een prima investering (ik heb Audioquest, wel de minst dure). Vertraging op het geluid ligt echter meestal aan de weg die het geluid moet afleggen. Het geluid gaat bij jou via WiFi (AirPlay).

Maar als je inderdaad alles lip sync werkt, heb je een mooie work around voor HDMI-ARC...