Beam aansluiten op 10 jaar oude Philips 42PFL9664H/12

  • 16 January 2021
  • 7 reacties
  • 524 Bekeken

Badge

Goedemorgen,

 

Ik heb gisteren mijn Beam ontvangen en geprobeerd om deze aan te sluiten op mijn (10 jaar oude) Philips tv (42PFL9664H/12). Er zitten keurig 4 hdmi aansluitingen op de achterkant, maar geen met ARC. Er is een kabeltje door Sonos meegeleverd (optische aansluiting volgens mij) maar dit kleine gaatje is nergens te vinden. Het enige dat ik ontdekt heb (naast scart en rood/witte audio aansluitingen) is een ingang "Digital Audio out". Zie foto. Moet ik deze aansluiting gebruiken met een koppelstuk naar HDMI? Of wellicht een andere aansluiting gebruiken?

Bedankt voor jullie advies!

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Mocht je nog budget hebben, dan zou je ook eens naar een nieuwe TV (met HDMI-ARC) kunnen kijken - zoals Eddie als zegt is er geen garantie dat zo'n omvormer goed gaat werken.

Reputatie 6
Badge +3

Wat je daar hebt is een Coaxiaal Digitale uitgang waar inderdaad het geluid uit komt. Die zou je met een geschikte omvormer kunnen omvormen naar HDMI, die gaat dan naar de Beam. Er zijn geen garanties dat het werkt, de kwaliteit van omvormers kan verschillen maar niet geschoten is altijd mis.

Reputatie 6
Badge +3

Ow…. en Coaxiaal Digitaal lijkt op de klassieke tulpkabel maar is het niet, het is een speciale kabel die je nodig hebt.

Badge

Dank je wel Eddie en de producten die je laat zien zouden dan wellicht kunnen werken ? Of heb je het slechts als voorbeeld gebruikt?

Reputatie 6
Badge +3

Heel eerlijk...ik had even zitten speuren op die specifieke omvormer en dit was de enige die ik kon ontdekken en die ook nog leverbaar was. Het was dus inderdaad een voorbeeld, ik weet niet of ie werkt maar je kunt altijd terugsturen bij Amazon. Mijn eerste gevoel er bij is dat je een oude techniek (SPDIF) gaat omvormen naar nieuwe techniek (HDMI). Omgekeerd lijkt me gemakkelijker maar het zou zo maar perfect kunnen werken.

Reputatie 6
Badge +3

Ik moet wel zeggen…..als het van mij was zou ik niet meer investeren in je oude TV maar een nieuwe kopen met HDMI eArc.

Badge

Dank je wel Eddie, ik ga het proberen.