Beam (2e gen) aansluiten op een monitor zonder hdmi arc /of optical out.

  • 2 October 2022
  • 8 reacties
  • 377 Bekeken

Goedenavond,

 

Ik heb 2 jaar geleden voor mijn pc en playstation 5 een 4k monitor gekocht 

Benq EL287OU 27,9 inch deze heeft 2x hdmi 2.0   DP 1.4 en headphone jack aansluiting.

 

nu dacht ik, dat ik daar mijn beam wel op aan kan sluiten, maar ik kom niet verder, ook niet met het verloop stukje wat er bij zit.

al diverse forum stukjes gelezen maar nog niet echt een helder antwoord gezien.

 

iemand tips of advies?

alvast bedankt.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer het een monitor is dan heeft deze geen geluidsweergave. Sonos kan je dus hoe dan ook niet aansluiten op een monitor. Het geluid zou dus van de pc moeten komen en is dan waarschijnlijk afhankelijk van de gebruikte geluidskaart en de aansluitingen daarop. Geen idee of er geluidskaarten bestaan die HDMI uit of een optische aansluiting hebben.

Aanvulling:

ik lees nadat deze wel ingebouwde speakers heeft, maar dat veranderd niets aan bovenstaande. De monitor zal geen doorgifte hebben van het geluid, dit zal van de pc moeten komen.

Reputatie 7

In principe zou de monitor het geluid dat hij via HDMI binnenkrijgt wellicht om kunnen zetten naar analoog en dan naar een speaker kunnen sturen via de koptelefoonaansluiting. De Beam kan daar echter niets mee, die heeft HDMI-ARC of optisch nodig. Heeft je Playstation geen optische aansluiting?

allereerst bedankt voor de snelle reactie's, ondanks dat de playstation 5 een zogenaamde

next gen controller is ontbreekt het op geluid aan de aansluitingen. (helaas)

mijn pc heeft inderdaad een hdmi aansluiting, maar de bedoeling was dus zowel mijn pc als ps5 te voorzien van goed geluid.

na deze berichten krijg ik steeds meer het idee dat het niet gaat lukken :( 

 

Reputatie 4
Badge +3

Kan dat niet met een HDFury Arcane?

zou het met een sonos connect kunnen??

Reputatie 7

De Sonos Connect is al een paar jaar uit productie. De opvolger ervan is de Port. Deze kun je gebruiken om een analoog signaal binnen de Sonos-omgeving te brengen. In principe zou dat kunnen werken met de koptelefoonaansluiting van je scherm, ware het niet dat de omzetting van analoog naar digitaal een vertraging van 75ms oplevert. Beeld en geluid zijn dan niet meer in sync. Bovendien is de Port een duur apparaat, waarbij je dan ook nog een speaker nodig hebt.

Voor een Sonos soundbar heb je echt een HDMI-ARC of optische aansluiting op je scherm nodig. Anders gaat het niet werken.

Reputatie 4
Badge +3

Zie https://hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/

Bij features oa: SONOS Beam and ARC sound system support added (Since FW0.84)

Reputatie 7

Let wel op dat je het instellen van de Arcana mogelijk even met een HDMI-ARC TV moet doen.