Vraag

Bass van de Sub 2.0 loopt steeds halve seconde achter bij afspelen muziek

• 19 maart 2020
  • 6 reacties
  • 90 Bekeken

Bij gebruik Sub + Beam voor het afspelen van muziek (Spotify etc.) loopt de bass na een korte tijd een halve seconde achter, wat heel irritant is. Pas wanneer je muziek pauzeert en weer verder speelt, is het even verholpen.Na een halve minuut loopt de bass weer een halve seconde achter. Nu al een aantal keer verwijderd en wederom toegevoegd, maar probleem blijft.

Bij gebruik tv (Beam direct aangesloten met HDMI aan tv) heb ik er geen last van en lijkt alles gewoon syncroom te lopen. wanneer je daarna muziek afspeelt, loopt de bass lange tijd wel synchroom.

Internetverbinding getest, en hier is op de plaats van de sub niets mis mee.

6 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Staat de beam en de sub in de zelfde “kamer” geconfigureerd? of staat de Sub apart van de Beam? (heb je twee kamers in de app, één voor de sub en één voor de beam?)

Reputatie 5
Badge +3

Kan dat wel? De Sub kan toch nooit in een aparte kamer?

Ik zou een diagnose maken, deze versturen (nummer even onthouden) en bellen met Sonos.

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou een diagnose maken, deze versturen (nummer even onthouden) en bellen met Sonos.

Ohw, dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd, ik weet dat er een probleem is met sync van muziek tussen twee kamers, vandaar mijn vraag.

Staat de beam en de sub in de zelfde “kamer” geconfigureerd? of staat de Sub apart van de Beam? (heb je twee kamers in de app, één voor de sub en één voor de beam?)

Hi Siemp,

Bedankt voor je bericht! Nee, beide staan in dezelfde kamer en zijnook geconfigureerd in dezelfde ruimte.

Bedankt voor de tip, ga ik sowieso doen!

Reputatie 5
Badge +3

@Siemp Zo gek is je idee ook niet. Er was inderdaad een probleem met vertraging binnen de surround-omgeving en met gegroepeerde speakers. Dat lijkt nu opgelost. De Sub is echter de enige speaker die niet zelf een kamer kan vormen. Hij moet aan een andere speaker gehangen worden.

Reageer