Beantwoord

audio valt weg bij gebruik app

  • 14 February 2021
  • 9 reacties
  • 56 Bekeken

Ik heb een (grote) ruimte in twee delen opgedeeld: een deel met 2x Play:5 en een deel met 2x Play:5, een sub en een playbase. Sinds ongeveer een maand valt de audio van het deel met de sub, playbase en play:5 tijdelijk weg zodra ik de Sonos App open. Even later komt het wel weer terug, maar toch is dit tamelijk irritant. What to do?

icon

Beste antwoord door MCW1 15 February 2021, 11:19

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Vaak zijn dit soort problemen te herleiden tot je netwerk in huis, dus enig uitleg hierover helpt.

  • welk modem/router heb je
  • nog andere apparatuur in huis voor je netwerk & wifi 
  • hoe is sonos aangesloten

Dank voor je reactie,

ik heb een ASUS rtac86u router, daarachter zit een wired rtac68u als mesh node en daar zit de Sonos playbase wired op aangesloten. De rest van de Sonos apparatuur is wireless aangesloten. Het vreemde is dat alles naadloos werkte tot +/- een maand geleden, nu is er uitsluitend bij het openen van de app aan 1 kant storing (geen geluid).

Reputatie 6
Badge +3

En voor je Asus router zit nog een modem v/d ISP ? Staat die in bridge mode ?

Inderdaad

Reputatie 6
Badge +3

Ik vraag daarop door omdat er veelal mesh wifi oplossingen toegevoegd worden die ook router functies toevoegen waardoor er allerlei netwerkconflicten ontstaan door dubbele routers. Zeker als dingen eerst wel gewerkt hebben en nu niet meer, kan dat komen omdat er 2 DHCP servers actief zijn die elk IP adressen uitdelen aan de netwerkapparatuur. 

Als je zeker bent dat dat bij jou niet het geval is, kun je nog eens checken wat de WM waardes zijn van je Sonos (settings→ system→ info).

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Als die goed staan, dan eens spelen met de wifi channels van wifi & sonos. Kan zijn dat ze elkaar in de weg zitten.

Reputatie 6
Badge +3

Of router eens herstarten, helpt soms ook.

Reputatie 6
Badge +3

Die wired asus node staat ook in AP (only) mode ?

Die wired asus node staat ook in AP (only) mode ?

Ja.

Na net van kanaal 6 naar 11 geswitched te hebben lijkt het stabiel te werken. Even aanzien, maar fingers crossed dat dit het was.

Hartelijk dank voor het meedenken!