Beantwoord

Audio instelling Netflix

  • 14 February 2021
  • 6 reacties
  • 1522 Bekeken

Hallo,

Sinds gisteren in het bezit van de Beam met twee One SL seround speakers.

Alles werkt goed behalve bij Netflix nu weet ik dat je de audio instelling van Netflix moet aanpassen maar moet dit elke keer opnieuw bij een film of kan ik dit ook ergens anders als standaard instellen?

Het is voor kinderen niet handig als ze steeds in het menu de audioinstelling moeten wijzigen.

mvg Frank 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 14 February 2021, 12:45

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Dat je steeds in Netflix iets moet aanpassen is vreemd. Ik heb dat nog niet meegemaakt.

Misschien goed om eerst even het merk en type van je tv te posten, de wijze waarop je de Beam hebt aangesloten (HDMI-ARC of via de optische adapter) en welke instelling je dan steeds moet aanpassen bij Netflix. Gaat het overigens om Netflix vis de app op je  TV of van een extern apparaat?

Hoi bedankt voor je reactie.

ik heb een LG smart tv uit 2017 type moet ik opzoeken maar is denk ik niet relevant.

de Beam is aangesloten op de HDMI Arc aansluiting van de tv.

Netflix kijken we net als alle andere tv zenders via de Ziggo Horizonbox.

ik heb op alle zenders suround geluid alleen bij Netflix niet omdat de Beam geen dolby digital plus ondersteunt alleen Dolby Digital.

Netflix streamt standaard in Dolby digital plus en daarom moet je dat aanpassen in Netflix

ik vind het alleen irritant en onhandig dat ik dit elke keer moet aanpassen en denk dat dat ook anders kan maar ik weet dus niet waar ik dat moet doen  

Ik moet het aanpassen in het audio en taal menu van netflix

Reputatie 7

Je kunt de ziggo box dus niet standaard DD in plaats van DD+ laten weergeven? Dat moet per zender/app? Of evt. In de TV de instellingen voor pass through aanpassen?

De meeste TV’s doen dit overigens in één keer goed. Je zou dus ook de app op je TV kunnen gebruiken.

Dat weet ik dus nie ik kan in de ziggo box iig nergens vinden.

in de audio instellingen van de tv staat alles goed volgens mij alles wat ik kan aanpassen heb ik geprobeerd maar maakt geen verschil.

netflix via de tv app heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd  en is voor mij eigenlijk de laatste optie die ik wil omdat ik dan weer met verschillende afstandsbedieningen moet werken en dat wil ik eigenlijk niet.

maar ik kan me niet voorstellen dat het niet kan via de ziggo box

Reputatie 7

Ik heb geen Ziggo box, dus ik weet niet of je daar geluidsinstellingen op hebt. Wellicht dat iemand anders dat weet?

Ik hoop het iig bedankt voor het mee denken!