Beantwoord

Atmos+Sonos ARC+Netflix+hdfury+Telenet

  • 11 June 2021
  • 8 reacties
  • 970 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb de Sonos Arc, Een Philips tv van 2019 met hdmi arc, geen earc. Via deze heb ik wel Ultra HD maar logo Atmos krijg ik niet te zien. Ook via de Telenet digicorder niet. Ik heb tussen de digicorder en de tv/sonos arc een HDFury Arcana geplaatst en dan krijg ik wel Dolby Digital Plus 5.1 maar nog steeds geen Atmos. Iemand met dezelfde setup die er raad mee weet? Netflix staat ingesteld op hoogst mogelijke streaming, alle outputs staan volgens mij op max.Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door NicolasMX5 13 June 2021, 07:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Ik weet niet waarom je Ultra HD noemt - dat gaat over beeld, niet over geluid. Vervolgens komen bij mij een aantal vragen op:

  1. Waar wil je het het Atmos-logo zien?
  2. Weet je zeker of de TV Atmos via apps binnekrijgt?
  3. Weet je of je TV dan die Atmos doorgeeft aan de HDFury Arcana?
  4. Wat is "max” bij je outputs?

Ad 1. De enige manier waarop je kunt checken wat de Arc binnenkrijgt is via de Sonos app 9als kje de kamer aantikt).

Ad 2, ad 3 Dit zou je Philips moeten vragen.

 

Badge

Alvast bedankt voor jouw reactie.

Ultra HD 4K zie ik verschijnen bij een film op Netflix. Echter zou daar ook een logo van Atmos moeten verschijnen volgens wat ik kan vinden op internet. (bij sommige films uiteraard)

Geen idee of de tv Atmos binnenkrijgt, het is een 65puk7120 van 2019 en ik zou denken dat Atmos altijd zou binnenkomen, ik vermoed echter wel dat de tv het niet doorgeeft aan de HDfury, vandaar dat ik vertrek vanuit de Telenet Digibox en via daar Netflix opzet.

De max outputs zijn bvb in de instellingen van de tv op “meerkanaals”, Netflix op “high”, digibox op Dolby Digital.

Indien ik Netflix start vanop de tv, duidt de sonos app “stereo pcm” aan, via de digibox wordt dat “dolbydigital+5.1”

Ingewikkeld…

Ik vraag in elk geval eens aan Philips of deze Atmos zou moeten binnenkrijgen of niet.

 

Grtz

 

 

 

Reputatie 7

OK. Dan is het dus ook nog de vraag of de Telenet-decoder Atmos doorgeeft aan de Arcana. Voor een TV uit 2019 is het bovendien wel vreemd dat hij enkel stereo uit zou geven. Ik zou ooknog eens naar de geluidsinstellingen van de TV kijken.

Badge

ondertussen met Philips contact gehad die me bevestigd dat deze tv geen Atmos ontvangt, wel DD+, maar dan heb je idd gelijk. Uitvoer tv staat op meerkanaals, andere instellingen vind ik er niet. Ik had ook eens geprobeerd de tv op de input van de DHFury te koppelen maar dat veranderde niets. PS: hdmi kabels zijn ook vernieuwd en kunnen 8K aan.

  • Hoi @NicolasMX5 en anderen

    Hier is een gebruiksaanwijzing * te vinden van jou tv, denk ik :slight_smile:
    Ik denk dat hij Atmos niet ondersteund, moet er wel bij schrijven dat ik het niet gelezen heb, de gebruiksaanwijzing dus.
    Dat is aan jou, o ja hij is te vinden als PDF formaat.
    Succes. 

    * Overbodig geworden, net iets te laat.
Reputatie 5
Badge +3

Volgens de berichten ondersteund de Telenet Digibox geen dolby atmos via Netflix app.

Reputatie 7

Hmm. Dan heb je dus ofwel een nieuwe TV ofwel nog een apparaat nodig - wellicht een Nvidia Shield (https://nl.hardware.info/nieuws/68753/nvidia-shield-tv-krijgt-eindelijk-opvolgers---met-dolby-vision-digital-plus-en-atmos)?Die sluit je dan aan op de Arcana en de Telenet weer op de TV.

Badge

Goed nieuws, tvbox van telenet aangeschaft. Nu dus wel in Atmos. Bedankt voor jullie feedback! Set-up is dus nu als volgt: tvbox van telenet naar hdfury. Van hdfury naar Sonos arc en tv.