Vraag

ARC+Sub3+2xOneSL instabiel

  • 25 August 2022
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

Hallo Community,

 

Een paar weken terug heb vrienden een Sonos systeem binnengekregen welke ik mocht installeren. De ARC was zo geïnstalleerd. In de app (Apple iPad) waren de Sub (Gen3) en beide OneSL speakers ook al snel gevonden. Het toevoegen leek ook goed te gaan, al was het proces bij de beide OneSL's verschillend. Na het toevoegen van alle devices bleek alleen de ARC zichtbaar te zijn. Ach zal wel iets mis zijn gegaan. De Sub en OneSL's naar factory default gezet en opnieuw toegevoegd. Ook nu kwamen ze weer netjes naar voren, maar na de setup niet meer zichtbaar en ook niet hoorbaar. Frustratie nam toe. Nu alles, incl. ARC, een factory reset gegeven. Toen was ook de werking tussen nieuwe LG Oled en ARC afgelopen, 1 OneSL werd niet meer zichtbaar in de app. Kortom veel gedoe voor zo'n duur systeem. 

Gelukkig gaf deze community een goede oplossing, namelijk alles bekabelen, configureren in de app en daarna alleen de ARC aan de netwerkkabel laten. En ja hoor, na een 4e factory reset klonk het systeem als zonnetje. De communicatie met LG was er ook weer, bleek verstoord te worden door de Settop box, deze voorzien van een CEC-killer. Na een uurtje of 8 stoeien hadden we 's avonds een mooi audiosysteem werkend.

Helaas niet voor lang. Inmiddels valt het geluid bij de sub en OneSL's regelmatig uit. In de TP-Link Deco M9 app zie ik de devices netjes online, met goede verbinding. Ik heb ze daar ook prioriteit gegeven. De verbinding is goed, dat kan haast niet anders gezien er een Deco router in de meterkast aan de voorkant en een extra satteliet in de keuken aan de achterkant van de woonkamer zit. 

Ik lees de mogelijkheid van een Sonos Boost, maar gezien de sterkte van mijn mesh WiFi lijkt mij dit toch overbodig? De devices zijn online. Daarbij lees ik dat de Sonos Boost vaak ook niet helpt bij deze issues. Een echte oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. 

Hoe is deze instabiliteit voor eens en altijd op te lossen?

Graag hoor ik van jullie!

Thijs

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Snelst is een diagnose maken en vervolgens Sonos bellen.

Reputatie 7

Sonos en mesh is geen goede combo. Kun je de Arc verbinden met de hoofd-Deco? En anders toch een Boost?