Beantwoord

Arc speelt geen Atmos LG OLED/Streaming


Situatie:

ik ben in bezit van LG OLED55GX6LA en een Sonos Arc daarop aangesloten via de bijgeleverde HDMI in de eArc poort vd LG tv.

Via streaming diensten als Prime, Disney+ of Netflix. Kan ik via de TV luidsprekers Dolby Atmos geluid aanzetten.

Als ik Arc kies als geluid uitgang. Gaat automatisch de “Dolby Atmos” in het menu van de Tv op grijs en kan deze niet aan of uitzetten. 
 

In de Sonos app zie ik dat als ik Atmos uitzending stream Dolby Multichannel PCM 5.1. En dus niet de Atmos. 
 

Welke instelling en hoe kan ik D Atmos afspelen op mijn Arc.

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 27 May 2021, 20:47

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 7

Er zou een geluidsinstelling “passthrough” moeten zijn.

Op de tv?

Reputatie 7

Ja.

Exact hetzelfde probleem hier,Zelfde lg ook,krijg hem ook alleen in multichannel.

Geen atmos uberhaubt ooit gehad,In de app kreeg ik in eerste instantie alleen Stereo pcm.

Na wat instellingen nu op die multie pcm.

Iemand een oplossing hiervoor?

Reputatie 7

Is er een geluidsinstelling passthrough en heb je die geprobeerd?

Ja heb ik geprobeerd maar nog steeds geen atmos

Heb hem nu op dolby digital 5.1 staan.Baal hier wel van.

Bedankt voor je meedenken en je antwoord misschien toch iemand die de oplossing heeft?

Reputatie 7

Je zou ook je licht eens bij LG kunnen opsteken.

Badge

Ik heb een LG OLED65CX6LA met een Sonos Arc op HDMI eARC aangesloten.

Ook hiermee heb ik geen Dolby Atmos.

Ik heb als eerste de geluidsinstelling “passthrough” ingesteld maar helaas geen Dolby Atmos maar Dolby Digital Plus 5.1.

Echter toen ik de HDMI eARC optie in de LG uitgezet heb, dus geluid via de HDMI ARC, kreeg ik opeens wel Dolby Atmos te zien in de Sonos app. Vreemd want je verwacht dat HDMI eARC een verbeterde versie is van HDMI ARC.

Reputatie 7

@Ronald1964 van welke bron speel je af? Extern of of via apps op je TV? Voor die apps is eARC namelijk niet nodig.

Wel gek dat je via EARC dan weer geen Atmos krijgt.

Badge

Ik heb via thedigitaltheater.com het bestand “Core Universe.m2ts” gedownload

Deze heeft de volgende specs: 

M2TS H265 2160p Dolby Vision
M2TS H265 1080p Dolby Vision
Dolby TrueHD 7.1 ATMOS
Dolby Digital Plus ATMOS

 

Dit bestand heb ik op een USB stick gezet en op de TV afgespeeld.

Dit dus met ARC en eARC. Het werkte dus met ARC wel en met eARC niet.

Badge

@106rallye Het enige wat ik kan bedenken is dat de meegeleverde HDMI kabel van de Sonos misschien geen HDMI 2.1 is

Reputatie 7

Dat kan het niet zijn. Voor het doorgeven van geluid is HDMI 1.4a voldoende. Hogere HDMI versies kunnen hogere bitsnelheden aan, maar dat is voor beeld (4k, 8k). Zou ook wel gek zijn overigens, dat Sonos een ongeschikte kabel mee zou leveren.