Vraag

arc en 2 sonos one’s audio uit tv

  • 11 August 2022
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

Hey allen,

 

ik heb 1 sonos arc aangesloten aan mijn samsung smart tv via de e-arc ingang en het geluid van de tv komt nu uit de arc. Werkt perfect. 
Ik heb nu onlangs 2 sonos one’s aangeschaft en die staan op een staander achter mij. 
Ik probeer nu de audio van de tv te krijgen door de arc en de 2 sonos one’s maar dit lukt me niet, het geluid blijft komen enkel uit de arc. 
Ik heb alles al georobeerd via de sonos app (pairen en surround opzetten etc…

kan iemand mij verder helpen om de audio van mijn tv uit deze 3 speakers te krijgen. 
als ik muziek stream via mijn gsm kan ik zonder probleem audio luisteren uit de 3 speakers maar als ik tv zie niet…

Help! ☺️


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik neem aan dat je ze als surrounds hebt ingesteld. Het geluid uit de surrounds is bedoeld voor “achtergrond” geluiden en geeft zeker niet hetzelfde geluid als je Arc.

Je kunt in de Sonos app eventueel wat volume naar je surrounds trekken. Dit kan voor tv kijken en muziek apart ingesteld worden. Besef dus wel dat dit nog altijd minder geluid is dan de Arc.

Wat ook bepalend is is de instelling van je tv. Vaak geeft deze pcm door en dan heb je alleen stereo. Je moet dus spelen met tv instelling  omdat Sonos speelt wat het ontvangt. Ook kan het weer afhangen van je tv-aanbieder en/of zender. 
In de Sonos app kan je zien wat er ontvangen wordt (bij de volume regeling onder TV).

Reputatie 7

De vraag is inderdaad of als je speakers nu in dezelfde”kamer” in Sonos staan. Is dat zo, dan zou je surround moeten kunnen afspelen als je TV dat doorgeeft. Zie het antwoord hierboven.

Of krijg je het toevoegen in één kamer niet voor elkaar? Daarvoor moeten de One’s eerst elk apart in een “kamer” staan, dus niet als stereoset in één “kamer”.