Vraag

arc aansluiting op loewe van 2010

  • 17 February 2020
  • 9 reacties
  • 721 Bekeken

Weet iemand of een loewe tv van 2010 reeds een arc HDMI had? Of een optische kabel voorzien had? Ik heb net een beam gekocht, maar kan hem niet aansluiten. Wie helpt mij? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Precies, werkt hier al zo sinds intro van de Beam

Reputatie 7

Als de Loewe geen HDMI-ARC heeft, gaat er geen geluid van de TV naar de Beam. Als je het geluid via Airplay van de Apple TV naar de Beam gaat, heb je zelfs geen kabel tussen Beam en TV nodig. Kan een work around zijn.

Hi,

Hier ook een Loewe tv uit de prehistorie. Sinds 2018 gebruik ik de Beam digitaal gekoppeld via Apple TV en Airplay. Niks kabels nodig. Wel goede hdmi-kabel tussen Apple TV en Loewe gebruiken.

groet

Chris

 

Reputatie 7
Badge +3

Overigens zou er ook nog een mogelijkheid zijn om tv geluid via een eventuele ontvanger van je provider naar je Beam te sturen. Ik weet niet hoe je je tv signaal binnenkrijgt. Zelf heb ik een Humax kastje, welke je zou kunnen verbinden met je Beam. 

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee of en hoe het zal werken, maar ik bedoel bijvoorbeeld dit:

https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1425/optische-kabel-omvormer-coaxiaal-naar-optisch.html?gclid=EAIaIQobChMIyuyttPHa5wIVx-N3Ch31yADuEAAYASAAEgL3MvD_BwE

oei.. wil dit zeggen dat ik de beam niet kan aansluiten? wat is een “verloop van coax” ?

Reputatie 7
Badge +3

Geen rechtstreekse aansluiting op deze tv. 
Mogelijk dat je met een verloop van coax naar spdif toch eea kan aansluiten. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

In bijlage de fito

Reputatie 5
Badge +3

Als je het modelnummer hebt kunnen we het opzoeken. Als je dat niet kan vinden wil ik een foto zien van de achterkant van de tv met alle aansluitingen duidelijk zichtbaar en goed verlicht.