Vraag

Apple TV en Sonos Move

  • 13 November 2020
  • 7 reacties
  • 1219 Bekeken

Hi,

 

ik heb net een Sonos Move aangeschaft om via Bluetooth en Airplay 2 als speaker te fungeren van mijn Apple TV 4. Ik krijg de speaker echter niet gekoppeld als extra Bluetooth apparaat.

De apple TV heeft hem 1 keer gezien bij het zoeken naar Bluetooth apparaten maar bij het koppelen kwam er een foutmelding. Nu ziet hij hem niet meer ondanks herhaaldelijk nieuw opstarten.

Vraag 1 Heeft iemand dit voor elkaar gekregen?

Vraag 2 mijn aanname is toch correct dat deze constructie moet kunnen?

 

hoor het graag

Wum

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Allereerst heb ik geen Move, dus kan ik niets voor je testen. Ik lees echter op het forum meer berichten dat het niet mogelijk is de Move te koppelen aan iets anders dan een telefoon - koppelen met TV's schijnt ook niet te lukken bijvoorbeeld. Dat moet via de zoekfunctie, evt. ook op het Engelstalige forum te vinden zijn. De FAQ verwijst ook vooral naar de telefoon, zie https://www.sonos.com/nl-nl/shop/move.html?ds_rl=1255666&ds_rl=1255711&ds_rl=1255714&gclid=EAIaIQobChMIrLaR_4f_7AIVE7ayCh0GXArqEAAYASAAEgK5yPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Volgens mij kan juist de Apple TV ook veel via Airplay. Waarom gebruik je dat niet?

Thanks voor je reactie.

ja ik wil juist de airplay functionaliteit van de apple tv gebruiken om te koppelen. Maar zoals boven beschreven heeft de apple tv hem bij het zoeken met blue tooth maar 1 keer gevonden en toen lukte se koppeling niet. 
dus het zo interessant te weten of het iemand wel gelukt is. Dan weet ik of het mas aan miin apple tv ligt..

Reputatie 7
Badge +3

Ziet je Apple TV je sonosspeaker ook niet als AirPlay speaker? Ik heb geen Move, maar ik heb net getest om mij atv via AirPlay te streamen naar mijn playbase (dus zonder gebruik te maken van de tv) en dat gaat prima.

Welke Atv heb je?

Hi Eroiij,

 

ik heb een Apple TV 4 met laatste firmware. Hij heeft de Move een keertje gezien maar de koppeling mislukte. Nu ziet hij hem niet meer bij Bluetooth scanning. Zou helpen als ik wist dat de Move in principe gevonden moet worden want dan is de Apple TV se mogelijkw bron van issue. Via mn telefoon werkt alles prima

Reputatie 7
Badge +3

Vergeet even het Bluetooth, wanneer je AirPlay kunt gebruiken heb je dat niet nodig. 
Kan je de move wel via AirPlay vanaf een ander iOS apparaat bedienen? Bijvoorbeeld vanuit spotify, waarbij je dus niet de Sonosapp gebruikt. 
Je Apple TV zou je sonos ook moeten kunnen zien tbv AirPlay. 
Tekst van de Apple site:

De Apple TV configureren om audio af te spelen op AirPlay 2-apparaten

Om audio vanaf de Apple TV te streamen naar andere audioapparaten, zoals de HomePod of andere luidsprekers die op het netwerk zijn aangesloten, voeg je de Apple TV toe aan een kamer in de Woning-app op je iOS- of iPadOS-apparaat. 

  1. Zorg ervoor dat je bent ingelogd met de Apple ID die je ook op de Apple TV en je iOS- of iPadOS-apparaat gebruikt.

  2. Open Instellingen Instellingen op de Apple TV.

  3. Ga naar 'AirPlay' > 'Kamer' en volg de instructies op het scherm om de kamer te selecteren waar de Apple TV zich bevindt.” 
     

https://support.apple.com/nl-nl/guide/tv/atvbf2be9ef7/tvos

Super bedankt Erooij! Hij doet het. Je opmerking over Blue tooth vergeten deed het hem uiteindelijk. Ik kan hem dus gewoon op wifi laten en tegelijk ook airplay. Dat wist ik niet. Groet wim

Reputatie 7
Badge +3

Top, veel plezier ervan.