Vraag

Apple Time Capsule muziek map aan Sonos toevoegen

  • 14 July 2017
  • 8 reacties
  • 1675 Bekeken

Hallo,

Ik heb een apple time capsule waar een muziek map op staat (geen backup of gecomprimeerde bestanden). Nu wil ik via de Sonos app op mijn Mac deze map toevoegen om de muziek in de map beschikbaar te krijgen in de Sonos app.
Als ik de map \\TC_JB_A\Data\Sonos Music toe wil voegen krijg ik de melding The computer TC_JB_A can not be found.

De time capsule heet TC_JB_A

Iemand enig idee hoe ik de muziek map op de time capsule toe kan voegen of wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Inmiddels gelukt door de streepjes weg te halen bij de naam van de time capsule (is nu TCJBA).

Ik ervaar nu wel een lager volume bij muziek via de Time Capsule toe bij voorbeeld radio. Is dit in te stellen?
Reputatie 5
Badge +2
Top, goed gedaan. Dat je een lager volume ervaart zou kunnen liggen aan de manier waarop het geluid is opgenomen. Maar ik een diagnose kunnen bekijken voor je, misschien valt er iets op. Diagnose maak je zo. Wil je het nummer dat je krijgt hier vermelden?
Had al een vermoeden dat het met de opnames te maken heeft maar hoop dat het mogelijk is een gelijk getrokken output volume in te kunne stellen. Niet alle muziek op de time capsule heeft het zelfde volume en bv iTunes zorgt voor een gelijk volume.

Heb de diagnose gemaakt en heft nummer 7613238
Reputatie 7
Badge +2
Sonos doet dit helaas niet, Sonos speelt muziek af op het volume zoals dit in het nummer zelf vast staat.
Misschien dat deze volume omhoog geschroefd kan worden via bepaalde Media applicatie's zoals bijvoorbeeld ITunes.
De diagnose laat verder geen problemen zien.
Kan iemand mij helpen hoe ik de padnaam van mijn Time Capsule kan terugvinden aub? Ik probeer muziek van op mijn Time Capsule (waar een map met muziek op staat) te connecteren om af te spelen met Sonos. Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +2
Rechtsbovenin heb je een vergrootglas. Tik erop, en vul dan in: airport configuratie. Waarschijnlijk heb je met airport al genoeg. Dan komt het programma omhoog waarmee je de Timecapsule in kan stellen, en de naam bekijken of veranderen.
Beste,
De naam kan ik terugvinden bijv. Time Capsule van ...
Maar hoe kan ik nu de exacte padnaam ingeven om te koppelen aan mijn Sonos? Dit blijkt telkens niet te lukken, ook als ik de spatiëring tussen de woorden wegdoe. Ik gebruik dit
//Time Capsule van .../Muziek

Kan je mij de exact weerga laten weten van hoe ik de padnaam moet ingeven?
Reputatie 5
Badge +2
Meer informatie over het toevoegen van een bibliotheek vind je hier: https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/780
Spaties kun je of het beste laten zitten, of helemaal weghalen, ook in de naam van de Timecapsule zelf. En let erop dat je niet meer dan 15 tekens in de naam hebt.
Mocht het nog steeds niet lukken, wil je dan een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je deze.