Beantwoord

app werkt plots niet meer

  • 15 February 2021
  • 8 reacties
  • 393 Bekeken

Ik heb me vorige week, na lang twijfelen, een Sonos Five aangeschaft. De app geinstalleerd bij mijn vrouw en mezelf. Het was erg aangenaam om te zien hoe vlot de installatie liep.

Al snel was de bediening niet helemaal top via mijn vrouws gsmtoestel (Niet reageren, haperingen,...) Vandaag besloot de app op mn vrouws gsm plots niet meer te verbinden met Sonos. Hij geeft aan dat de Sonos niet op het netwerk valt terug te vinden terwijl hij het prima doet via mijn telefoontoestel. 

Bovenstaande zaken vallen niet voor wanneer ik het toestel bedien via mijn telefoon. 

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? 

Ik heb de app reeds opnieuw geinstalleerd, het Sonostoestel uitgetrokken, zonder succes. 

Niet erg leuk met een gloednieuw toestel. Ik twijfel of ik de juiste keuze heb gemaakt.

Bedankt voor uw suggesties. 

 

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 15 February 2021, 22:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Is er verschil tussen de toestellen? Software van de baas? Hoe zit je netwerk eruit? Access points? Mesh? Wat voor router?

Dag @106rallye 

Bedankt voor je reactie. 

- type toestellen: de mijne een samsung galaxy A41, haar gsm een Motorola. Beide android dus, en beide recente toestellen. 

- netwerk: wifi netwerk.

- acces points: geen idee wat je bedoelt vrees is. De Sonos is aangesloten via wifi.

- mesh (heb ik moeten googlen): we hebben een wifi power booster, maar verder zijn er geen andere verdeelpunten. De sonos staat op geen 4 meter van de router

- router: een nieuwe telenetrouter sinds 3 weken geleden. 

Ik ben, zoals je ongetwijfeld kan lezen, niet helemaal thuis in de technische kant van de zaak. Ik hoop dat de antwoorden meer duidelijkheid scheppen? 

Alvast bedankt om er naar te kijken.

 

Reputatie 7

Het enige dat ik nog kan bedenken is dat je een gastennetwerk zou hebben waar je vrouw per ongeluk op zit - op een gastennetwerk kun je andere apparaten niet zien en Sonos heeft dat wel nodig. Mocht dat het niet zijn dan zou ik eens bellen met Sonos terwijl je beide toestellen bij de hand hebt.

Zelfde probleem hier sinds gisteren.. van alles getest, niets veranderd..maar nee.

Teleurstellend toch, Sonos. Ik zal ze nooit meer kopen (heb 13 speakers): de upgrade wordt nl ‘gepushed’ (oude niet meer ondersteund? Zie Radar TRos van een tijdje geleden).

Maar intussen doet systeem het niet meer. App opnieuw installeren werkt niet; Sonos starten vanaf Iphone, Ipad ook niet..ehm..

Ok cd-speler aan en hopen dat iemand een goed idee heeft graag?

 

Reputatie 7

Zelfde probleem hier sinds gisteren

 

Hoe vervelend ook: dat lijkt me niet. Bij jou zien alle iPads en iPhones het Sonos systeem niet, bij de vragensteller is het maar één telefoon die niet wordt gezien. Ik heb bij jou meer de indruk dat je router in de war is geraakt door ene update. Na een update starten alle speakers tegelijk opnieuw op en daar raken sommige routers van in de war. Haal je router eens van de stroom en alle Sonossen en dan de router opnieuw opstarten (helemaal door alten starten) en vervolgens alle Sonossen weer (één voor één ook steeds helemaal door laten starten voor je aan de volgende begint. Als het daarna goed is, zou je de Sonossen van een vast ip-adres kunnen voorzien.

Teleurstellend toch, Sonos. Ik zal ze nooit meer kopen (heb 13 speakers): de upgrade wordt nl ‘gepushed’ (oude niet meer ondersteund? Zie Radar TRos van een tijdje geleden).

 

De S1 software wordt nogsteeds ondersteund en krijgt veiligheidsupdates, zie Einde van Software Updates voor Legacy producten - Extra Informatie | Sonos Community. Alle devices die op jouw account (Welkom op de Sonos Community | Sonos Community) staan lijken overigens S2-geschikt, tenzij de Play:5's Gen 1 zijn. Zie Compatibiliteit met Sonos 2 | Sonos en Sonos Play:5 Gen. 1 vs Gen. 2: What is the Difference? | The Technology Land…..

Bedankt!

Weer zelfde probleem, jammer.. zucht..van alles getest, maar nee...

Reputatie 7

Al eens gebeld met Sonos?