App werkt niet meer op iOS 9.3.5

• 14 April 2019
  • 29 reacties
  • 8679 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

29 Reacties

Badge
Wij hebben hier in onze woonruimte een ipad mini liggen waar we onze sonos mee bedienen en deze werkt nu ook niet meer. Wanneer ik van huis ben met mijn iPhone kan mijn vrouw deze niet meer bedienen ! Het moet toch in ieder geval mogelijk zijn om met meerdere (lees oudere versies) gewoon de sonos te bedienen ? Dit kan toch geen probleem zijn. Het is niet altijd nodig om alle functies te bedienen met ieder toestel. Het kan toch niet zijn na een zeer dure investering van sonos om nog extra kosten te moeten maken. Graag spoedig een oplossing voor dit probleem! Met vriendelijke groeten Frank
Reputatie 7
Badge +2
Om Sonos te kunnen besturen zal de Sonos software op beide, de telefoon/tablet en de speaker op de zelfde versie moeten staan.
We werken eraan om 1 a 2 Sonos-versies verschil nog met elkaar compatible te houden, maar dit is nog in ontwikkeling.
Daarnaast zal oude OS versies van telefoon/tablet ons wel belemmeren in het ontwikkelen van ons Sonos product, waarin als Apple het niet van een update zou voorzien, wij mogelijk op een gegeven moment er voor hadden gekozen de oudere versie niet te ondersteunen.
Vaak is dit nog steeds in een situatie waarin wij de support nog ondersteunde waarin de fabrikant van het toestel het al een langere tijd niet meer zou ondersteunen.
Er staat ook tevens in onze verkoop voorwaarden beschreven dat wij kunnen stoppen met het ondersteunen van 3e partij soft en hardware.
Dank Tim voor je snelle antwoord.

Ik begrijp wat je zegt. Maar Sonos zou wel kunnen blijven toestaan dat ik met de Sonos-app die op mijn iPad2 staat, mijn systeem zou kunnen blijven bedienen. Hoewel Apple mijn iPad2 niet voorziet van nieuwe iOS, blijft die wel functioneren. Zo zou het met Sonos ook moeten zijn. Dat ik geen nieuwere Sonos-app kan installeren op iOS 9.3.5 begrijp ik, maar laat mij die app dan gewoon blijven gebruiken. De oudere Sonos-app weigert nu op te starten door een controle door het Sonos-systeem.
Reputatie 7
Badge +2
Wij bepalen inderdaad niet hoe veilig je telefoon of tablet is.
Dit is Apple die dit zal bepalen, ze geven geen update voor je IPad2, omdat deze bijvoorbeeld te langzaam zou worden als iOS 10 of hoger hierop geplaatst word.
Daarnaast ondersteunt Apple al een x aantal jaren het toestel niet meer, en hebben wij er nog ondersteuning op geboden voor een iet wat langere tijd dan de fabrikant van je toestel dit gedaan heeft.

Helaas zijn we op een punt aan gekomen, waarin als wij de nieuwe Sonos software bij de Appstore zouden aanbieden, Apple deze niet beschikbaar maakt voor lagere OS versies op de appstore.
Het is niet wij, maar de fabrikant die er voor zorgt dat bepaalde software niet naar een hogere software versie toe kan.
Daarnaast zou je kunnen ervaren dat internet bankieren apps van bijvoorbeeld de Rabobank niet meer zal functioneren, en als ik het goed zeg, ook de Spotify app niet meer te downloaden en installeren is.
Sorry voor het ongemak, we kunnen het helaas gewoon niet ondersteunen, hoe graag we ook willen.