Beantwoord

App reageert niet meer op volumeknoppen iOS-apparaten icm Spotify

• 30 mei 2019
  • 9 reacties
  • 365 Bekeken

L.S.:

Sinds vandaag, donderdag 30 mei 2019, blijkt dat, indien wij muziek afspelen vanuit de Spotify-app naar Sonos, de volumeknoppen van de IOS-apparaten geen invloed hebben op het volumeniveau als we het volume via Sonos willen regelen.
Alle andere muziek die wij gewoon vanuit de Sonos-app afspelen, daarvan is het volume wel te regelen met de volumeknoppen.
Het volume is wel te regelen via de schuifknop, of vanuit Spotify zelf.

Herinstallatie van de app op zowel een iPhone als een iPad was niet de oplossing.
Instellingen>Sonos>Hardwarevolumeregelaar is ook de oplossing niet.

Terugdenkend deed zich dit probleem drie dagen geleden (27 mei) nog niet voor.
Woensdag 29 mei Sonos en Spotify niet gebruikt.
Kan het te maken hebben met de update van twee dagen geleden, de dato 28 mei 2019?
icon

Beste antwoord door Tim S 5 juni 2019, 11:30

Wij testen het hier nu net voor de zekerheid op een Android toestel.
Deze kan prima beide apps besturen via zijn volume-knoppen.
Dus Spotify app open, Volume via de knoppen is de besturen, cast daarna dit geluid vanuit de Spotify app naar Sonos.
Open dan de Sonos app, en de volume knoppen zullen dan de speaker aansturen via de Sonos-app.
Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Doen de volume knoppen het wel via de Spotify app als je Spotify niet naar een Sonos speaker zou laten kijken?
Dus dat het geluid uit de telefoon of tablet komt, zou de Spotify app dan wel/niet reageren op de volume knoppen van je iOS toestel?
Dag Tim,

vanuit de spotify-app werkt alles zoals je zou verwachten en zoals ik gewend ben.
De volumeknoppen werken ook gewoon als we in de Sonos-app radio luisteren.
Het lijkt er voor mij (als leek) op dat het in de connectie met de Spotify-app ligt?

Alex
Reputatie 6
Badge +2
Dus de Spotify app reageert netjes op de volume knoppen
De Sonos app doet dit ook.
Maar als je Sonos via de Spotify app wilt aansturen en de Spotify app is hiervoor open, dan zouden de volume knoppen op de telefoon geen verandering aanbrengen aan de Sonos installatie?
Bijna:

Alles volumeveranderingen werken in elke wille keurige app behalve:
Spotify openen, "verbinden met" aanklikken (om via Sonos af te spelen), Sonos openen.
Als ik de volumeknoppen indruk wordt alleen het volumeniveau van de telefoon of tablet gewijzigd en niet het volume van de afgespeelde muziek.
De volume-schuif daarentegen, die onderin de Sonos-app zit, is wel met de hand te verschuiven en daar reageert het volume wel op.
Vanuit Spotify zelf werkt het prima en als ik Spotify vanuit Sonos open werkt het ook.

Dus resume: Het volume van Sonos-apparaten via de Sonos-app reageert NIET op de volumeknoppen van een IOS-apparaat als je via de Spotify-app aan hebt gegeven dat je de muziek via de " beschikbare" apparaten wilt afspelen.
Ik ervaar exact hetzelfde probleem, als ik de volume wil aanpassen moet ik naar mijn Spotify app gaan. Dus volume aanpassen zonder mijn telefoon te ontgrendelen kan niet meer.
Reputatie 6
Badge +2
iOS toestellen hebben in principe maar 1 geluids kaart die aan de volume knoppen gekoppeld staan, ten opzichte van een Android toestel die meerdere schuif-balkjes laat zien als je de volume knoppen indrukt.
Op het moment dat de Spotify app aan het afspelen is, neemt deze ownership over de volume knoppen.
Het klopt dat de Sonos-app dan geen toegang heeft tot de volume knoppen, omdat de Spotify-app het al in gebruik heeft.
Mocht je de Spotify-app afsluiten, en ook de Sonos-app afsluiten en her-opstarten, dan zal Sonos weer de volume knoppen tot zijn beschikking hebben omdat deze niet meer in gebruik zou zijn door de Spotify-app.

Zal het terugkoppelen naar de juiste afdeling om te zien of we hier nog iets op kunnen aanpassen, maar in principe is dit helaas wel een beetje hoe een Apple toestel werkt.
Het werkt dus in principe naar (apple's) design.
BBedankt voor je reactie, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet goed heb opgelet want ik heb een Android toestel.
Reputatie 6
Badge +2
Wij testen het hier nu net voor de zekerheid op een Android toestel.
Deze kan prima beide apps besturen via zijn volume-knoppen.
Dus Spotify app open, Volume via de knoppen is de besturen, cast daarna dit geluid vanuit de Spotify app naar Sonos.
Open dan de Sonos app, en de volume knoppen zullen dan de speaker aansturen via de Sonos-app.
Dag Tim,

dank voor je antwoord.

feit is en blijft wel dat dit probleem zich bij mij voordoet sinds de laatste update van de Sonos app.
Ik zal het proberen zoals je aangeeft, kijken of het dan, al dan niet tijdelijk, is opgelost.

Alex

Reageer