App functioneert niet naar behoren.

  • 24 August 2019
  • 20 reacties
  • 517 Bekeken

Mij app is op hol geslagen, kan niets meer spelen, elk nummer dat ik aanklik wil hij naar ,mijn Sonos’ sturen !
iemand een idee ?
met dank
Abke

ps : IOS laatste versie op Iphone 7 S

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

20 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Heb je al eens geprobeerd de app opnieuw te installeren? Mogelijk zou het probleem verholpen kunnen zijn.
Gebruik je een muziekdienst?
Bedankt voor reaktie,
Heb ik al gedaan zonder resultaat, heb Apple music & Spotify,
probleem doet zich overal voor,
toch bedankt
gr Abke
Reputatie 5
Badge +3
Je gebruikt Apple Music via AirPlay 2, doet het probleem zich dan ook voor?
Deze dienst gebruik ik ook en heb nooit problemen ervaren.
Je IPhone heeft iOS 12 neem ik aan?
ja ik heb iOS 14, AirPlay 2 denk ik niet, heb de laatste update gedaan, heb 2Play1 en de grote Sonos Bar.
wat raar is, een half uur voor mijn probleem speelde alles perfect en t is mijn controller App die niets meer doet dan alles naar Mijn Sonos sturen ?
Reputatie 7
Wat bedoel je precies met " alles naar Mijn Sonos sturen"? Vanuit welke bron probeer je muziek af te spelen (Spotify, eigen muziek of anders)?

Kun je een schermprint plaatsen van het probleem?
Reputatie 5
Badge +3
Als je bèta tester bent kan je iOS 13 hebben, 14 bestaat nog niet.
Airplay 2 zit er standaard ingebakken dus dit moet je sowieso gebruiken zou je muziek willen streamen via Apple Music naar je Sonos.
Sorry voor fout heb iOS 12.4 en geen betatester !
met naar mijn Sonos sturen bedoel ik :
Ik kies een nummer, vanuit Apple music of spotify
telkens is de vraag “wil je dit naar “Mijn Sonos sturen ?” Ja of nee zeggen staat er niet bij !
afspelen gaat niet
Reputatie 5
Badge +3
Als je via bv. Apple Music zou afspelen, dan zie je in de app aan de onderzijde in het midden het Airplay icoontje, als je daarop klikt kan je kiezen waar de muziek afgespeeld moet worden. Heb je dat al eens geprobeerd?
Als je maar 1 kamer (ruimte) hebt, zal je natuurlijk niet kunnen kiezen waar de muziek moet spelen.
Zo zou het normaal moeten lukken.
Reputatie 7
En doe je dit in de Sonos app of in de apps van Spotify of Apple Music? Waar in de Sonos app zit je dan evt.?
Reputatie 5
Badge +3
In de Apple Music app zelf. De Sonos app is niet nodig te gebruiken.
Reputatie 7
@Difke Mijn vraag was aan @Abke gericht. Inderdaad wat onduidelijk omdat we op hetzelfde moment schreven 😉
Ik doe dit in de Sonos app en waar ik zit in mijn muziek, afspeellijsten of gelijk waar
Iedereen bedankt voor de hulp, ik probeer morgen de helpdesk te bellen
gr
Abke
Reputatie 5
Badge +3
@106rallye Geen probleem maat, was mijn fout 😀

Heeft iemand een oplossing voor mij? Ik heb 2 sonos play 3 en 1 play 5 en een soundbar. Nu heb ik mijn iPhone geüpdatet en ineens kan ik de sonos play 5 niet meer toevoegen. De App ziet he niet, heb hem ook terug gezet op de fabrieksinstellingen. .Ik heb sonos S1 App van mijn telefoon gehaald en opnieuw geïnstalleerd maar kan hem nog niet toevoegen. Ook met de S2 app lukt het niet.

Reputatie 7

Welke Play:5 heb je? Een Gen 1 of Gen 2? Want een Gen 1 kan niet werken met de S2 app. Zie hier voor een vergelijking: https://www.soundton.com/sonos-play-5-gen-1-vs-gen-2/ De gen 1 wil wel een last hebben van een kapotte wifi. Probeer hem eens te verbinden met een netwerkkabel. Als hij het dan wel doet, zou je een diagnose kunnen maken en dan bellen met Sonos.

Als je je andere apparatuur overigens hebt geupdated naar S2, zouden ze niet meer kunnen praten met een Gen 1 die alleen op S1 kan…...

Ik heb een play 5 gen 2, hij is overal verdwenen uit mijn kamers, ook by spotify!

Reputatie 7

OK, en met de netwerkkabel?

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar het systeem zegt nu dat alleen mijn bridge niet compatible is met sonos 2 app. Die zou ik moeten verwijderen? Ik ben niet zo technisch….

Reputatie 7

Heb je je systeem nu op S2 of S1? De upgrade vergt verschillende stappen waarin je “ja” moet zeggen, dus dat moet je bewust gedaan hebben. Je kunt dit checken in Systeem-Over mijn systeem.

De Bridge werkt inderdaad niet met S2. Als je hebt geüpgraded naar S2 moet de Bridge er tussen uit. Deze kun je vervangen door een Boost, door een apparaat via een kabel aan te sluiten, of je kunt Sonos via je wifi laten lopen. Mocht de Play 5 dat ook niet doen dan via de netwerkkabel.

Zit je nog op S1 dan zou ik eens proberen om de Play 5 met een netwerkkabel aan te sluiten.

Dank voor je reaktie! Dat ga ik doen. Je hoort van mij als het gelukt is