Beantwoord

Amp aansluiten Dynaudio speakers (draadloos)

• 19 juli 2020
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

Goedemiddag allemaal,

Ik ben overgestapt (van connect) naar de Sonos Amp en wil deze nu aansluiten op mijn draadloze Dynaudio speakers. Begrijp ik het nou goed dat je vanaf de Dynaudio transmitter een hifi kabel moet aansluiten met aan de ene kant de tulp (rood/wit) en dan deze draden splitsen in elk 2 en die dan met de banaanplug in de Amp moet pluggen? En zoja, weet iemand of die kabels standaard te koop zijn?

Ben niet technisch aangelegd dus sorrie als ik een beetje verkeerde namen gebruik :-)

Bedankt voor jullie hulp alvast.

grt N

icon

Beste antwoord door 106rallye 19 juli 2020, 19:49

Mag ik eerst eens vragen waarom je een Amp gekocht hebt voor bij de actieve speakers? Een Amp, de naam zegt het al, is een versterker - en dus bedoeld om aan te sluiten op passieve speakers. Het verschil tussen passieve en actieve speakers is nu juist dat actieve speakers zelf al een versterker hebben. Een Connect (op zijn opvolger, de Port) lig dus bij actieve speakers voor de hand, de Amp niet: je hebt niets aan het versterker-deel van de Amp.

in antwoord op je vraag: die banaanpluggen geven het versterkte signaal uit. Het lijkt me niet dat je die op de Dynaudio moet aansluiten, die zelf voor zijn versterking zorgt…....

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Mag ik eerst eens vragen waarom je een Amp gekocht hebt voor bij de actieve speakers? Een Amp, de naam zegt het al, is een versterker - en dus bedoeld om aan te sluiten op passieve speakers. Het verschil tussen passieve en actieve speakers is nu juist dat actieve speakers zelf al een versterker hebben. Een Connect (op zijn opvolger, de Port) lig dus bij actieve speakers voor de hand, de Amp niet: je hebt niets aan het versterker-deel van de Amp.

in antwoord op je vraag: die banaanpluggen geven het versterkte signaal uit. Het lijkt me niet dat je die op de Dynaudio moet aansluiten, die zelf voor zijn versterking zorgt…....

Reputatie 4
Badge +3

In jouw geval heb je dus de Connect (of Port) nodig en kun je de Amp terugsturen. Je hebt er niets aan bij draadloze (actieve) speakers.

Heren, heel erg bedankt voor jullie snelle hulp en advies. Ik ga de amp terugsturen en omwisselen naar de Port.

Vr grt Nicolette

Reageer