Alternatief voor Arris modem.

  • 15 February 2021
  • 22 reacties
  • 144 Bekeken

Badge

Beste,

Jullie geven aan dat zowel de Arris als de Compal modems beide geen compatible hardware zijn voor Ziggo klanten. Hebben jullie een alternatief hiervoor.?

 

Groet, Robert


22 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dit is echt de eerste keer dat ik dit lees haha. Volgens mij heeft half Nederland zo`n ding. Echt schokkend dit, nooit geweten. De oplossing staat er ook: zet dat baggerding in bridge mode en neem goede netwerkapparatuur. Heb ik ook gedaan (compal modem hier); had ik veel eerder moeten doen. 

Badge

Sinds ik dit bericht hier en bij Ziggo heb geplaatst, gaat het als een tierelier. 🤪🤔

Reputatie 6
Badge +3

Sinds ik dit bericht hier en bij Ziggo heb geplaatst, gaat het als een tierelier. 🤪🤔

Hahaha, geweldig dit. Ik moet eerlijk bekennen dat Sonos altijd probleemloos gedraaid heeft op de CB, Sonos was bij mij niet bepalend om dat ding in bridge te laten zetten.

Het was meer het idee dat Ziggo tot aan huis maar niet in huis kan kijken en daarnaast is het echt een ongelofelijk zwak ding om als hart van je netwerk te moeten dienen. Dan heb ik het dus over meerdere gebruikers die op hetzelfde moment thuis moeten werken/scholen, de veiligheidsmogelijkheden, VLAN, VPN, etc etc. 

Badge

Hoi Eddy,

wat heb jij dan tussen de modem en je sonos staan? De Bridge van Sonos? 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Eddy,

wat heb jij dan tussen de modem en je sonos staan? De Bridge van Sonos? 

Nee, 3rd party router & managed switches alsmede een netwerkbeheerserver die daar bij hoort. Sonos is voor een deel hieraan bekabeld en maakt voor de onbekabelde apparaten een eigen draadloos mesh netwerk aan (SonosNet). Dan kan al dan niet met een Sonos Boost (opvolger bridge) maar hoeft niet per se. 

Reputatie 6
Badge +3

Denk bij netwerkbeheerserver trouwens niet aan een kast van een machine :joy:

dat ding is mini, past in de palm van je hand.

 

Badge

Plug and play?

Reputatie 6
Badge +3

Plug and play?

Zo zou ik het niet willen noemen, het is onderdeel van een thuisnetwerk. Eerder Plug & Pray :joy:

Nee serieus, dit heeft alleen zin als je je thuisnetwerk naar het volgende level wil brengen.

Badge

Inmiddels heeft mijn Arris modem Sonos weer uitgespuugd. Dus zal me toch maar serieus gaan verdiepen in een bridge.

 

Reputatie 6
Badge +3

Inmiddels heeft mijn Arris modem Sonos weer uitgespuugd. Dus zal me toch maar serieus gaan verdiepen in een bridge.

 

Gaat je Sonos dan via standaard wifi of bekabeld aan je router ?

Badge

Ik heb twee player one’s. Een daarvan is bekabeld  aan de router

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb twee player one’s. Een daarvan is bekabeld  aan de router

dan voegt een Boost (bridge wordt niet meer gemaakt) weinig tot niks toe 

Badge

Zucht.

Reputatie 6
Badge +3

Zucht.

wat is eigenlijk het probleem met je Sonos ?

Badge

Met de Sonos is volgens mij niets aan de hand.

Sinds ik van Ziggo de Arris modem heb gekregen, omdat mijn vorige modem de geest heeft gegeven, kan mijn Sonos het netwerk niet vinden. Vervolgens herstart ik de modem en ook de sonos-app, meld mijn speakers opnieuw aan en dan werkt het. Maar dat is iedere keer van korte duur.
 

Met mijn vorige modem nooit een probleem gehad. 

Zoals ik al eerder heb gemeld is dit bij Ziggo en Sonos een bekend probleem. Maar Ziggo geeft aan dat het probleem verholpen is en verwijst nu ook naar de oplossing die Sonos biedt met het plaatsen in de bridge.

Mijn kennis van thuisnetwerken is beperkt, dus ik roep heel wat van mij af als ik hiermee aan de slag ga.

 

Reputatie 6
Badge +3

Maar Ziggo geeft aan dat het probleem verholpen is en verwijst nu ook naar de oplossing die Sonos biedt met het plaatsen in de bridge.

 

 

Ah ja, ik dacht dat je een Sonos Bridge bedoelde, sorry. Vergeet mijn eerdere opmerking daarover dat dit niet gaat helpen. Tja, wel een vervelend probleem, ik zou toch de oplossing zoeken om een goede andere router te nemen en het Ziggo Modem in bridge mode te laten zetten. Dat is dus in principe wel Plug & Play, dus router tussen Ziggo modem en Sonos.

Reputatie 6
Badge +3

We zijn langs elkaar aan het praten: Sonos Bridge is iets totaal anders dan je Ziggo modem in bridge mode.

Badge

Het is op de ziggo community weer een hot item. Ik wacht even af wat ze daar gaan adviseren.

 

maar jij super bedankt weer.

Reputatie 6
Badge +3

Het is op de ziggo community weer een hot item. Ik wacht even af wat ze daar gaan adviseren.

 

maar jij super bedankt weer.

graag gedaan, maar eerlijk...ik zou het niet afwachten en het modem in bridge mode laten zetten en er een goede router tussen zetten. Die afhankelijkheid van Ziggo is wel het laatste wat je wilt, niet alleen voor Sonos.

Badge

Tot slot. Heb jij dan nog een tip welke router?

Reputatie 6
Badge +3

Tot slot. Heb jij dan nog een tip welke router?

Dit is mijn tip. Hij was vorige week heel even afgeprijsd voor 70 eur, hier kun je je netwerk langzaam op uitbreiden.

Badge

Thanks

Reageer