Vraag

Alle Sonosspeakers bedraad aansluiten

• 28 December 2019
  • 5 reacties
  • 3323 Bekeken

Goedendag,

Sinds een jaar heb ik Sonos in huis. Een playbar met twee play:1’s in de woonkamer als surroundset en één play:1 op zolder.

Ik heb een Orbi netwerk, zowel de router als beide satellieten bedraad. Alle apparaten werken supersnel. Ook in de Sonos app reageren de speakers altijd direct.

Echter blijf ik, ondanks vele aanpassingen, last houden van haperende muziek op zolder en niet synchroon lopende audio in de woonkamer. (De play:1’s lopen regelmatig enkele milliseconden achter, waardoor een echo ontstaat.)

De haperingen ontstaan zowel bij een volledig draadloze setting als bij een setting waarbij de Playbar is bedraad is aangesloten.

Zou het mogelijk zijn om alle speakers bedraad aan te sluiten op het bedrade Orbi netwerk of ontstaan er dan allemaal SonosNet netwerkjes?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Zou je anders een diagnose willen maken wanneer je het probleem ervaart?

Vermeld dan hier het bevestigingsnummer en dan kijken we er zo snel mogelijk naar.

Zeker, bij deze:

1663980706

Reputatie 7
Badge +2

De diagnose komt corrupt binnen, ik kan deze daarom helaas niet inzien.
Dit geeft mij meteen de conclusie dat er iets in het netwerk niet goed gaat waardoor Sonos zijn informatie niet goed het internet op verzonden krijgt.
Wil je verzoeken om het gehele netwerk opnieuw op te start, dus de modem, mogelijke extra routers en wifi versterkers, en de gehele Sonos installatie. (incl mogelijk bedrade Sonos Bridge of Boost of speaker)
Dit zou mogelijk het hele probleem al kunnen doen oplossen, maar als de problemen toch stand houden, wil ik je verzoeken weer een nieuwe diagnose aan te maken, maar het liefst deze aan te maken binnen 20 minuten nadat je het probleem zou ervaren.
Graag zie ik dit nummer dan terug gekoppeld in uw email.
Het zou dus goed kunnen zijn dat het probleem zich na het herstarten van apparatuur niet meer voordoet, en ik geen diagnose ga ontvangen.
In dat optiek ga ik je uiteraard veel plezier wensen van het systeem, en mochten er zich weer problemen voordoen, dan vernemen we dit uiteraard graag.

Bedankt voor het bericht. Bij deze een nieuwe diagnose: 1322588895

Inmiddels ook een andere indeling geprobeerd (speakers in andere ruimtes) en dat is helaas helemaal dramatisch. Kamers kunnen vaak niet meer gekoppeld/ontkoppeld worden met/van elkaar. Als meerdere kamers gekoppeld zijn stottert de muziek continu. Geen enkel ander apparaat heeft problemen, sterker nog in elke ruimte waar een Sonos staat een ping van 8m/s, 255MB down/40MB up en totaal geen haperingen. Alleen Sonos werkt draadloos niet naar behoren.

Reputatie 7
Badge +2

Dat een bepaalde MB/s word gehaald in een ruimte wil niet perse zeggen dat de wifi daarom prima of perfect zou draaien.

Zie dat vanuit uw wifi naar de Sonos componenten, zo’n 20 a 40% van de informatie verloren gaat, iets wat we moeten reduceren naar onder de 20% willen we probleemloos streamen kunnen garanderen.

De Huiskamer Playbar heeft een prima verbinding, maar de Woman & Man Cave hebben beide dit verlies waardoor streamen niet goed zal functioneren.

Ook in groeps verband met de Playbar, kan het dat beide Caves de werking van de Playbar kunnen terugtrekken, omdat ze synchroon samen de zelfde muziek proberen af te spelen.

Zou je willen verzoeken om het draadloos kanaal van al je wifi punten aan te passen naar kanaal 1, dan 20 minuten Sonos laten draaien, om een nieuwe diagnose te maken en deze te noteren.

Daarna je wifi aanpassen naar kanaal 6, weer 20 minuten Sonos laten draaien, om dan een nieuwe diagnose te maken.

Graag de beide diagnose nummers naar ons terug koppelen, zodat we een vergelijking kunnen leggen of de andere kanalen beter zijn voor je huishouden.

Moet hier aan toevoegen, dat ik alleen de playbar en 2 Play:1’s met hun Cave naam naar voren zie komen, terwijl je eerste bericht surround speakers + zolder speaker beschrijft.

Dus volgensmij missen we een speaker in de diagnose waardoor ik hier helaas weinig concreets over kan melden.

Zie ook graag onze community post welke dieper ingaat op wifi-storing.