Beantwoord

Alexa ONE België

• 8 oktober 2018
  • 6 reacties
  • 420 Bekeken

Waneer komt alexa voor de ONE in belgie?
icon

Beste antwoord door Tim S 11 oktober 2018, 15:30

Helaas doet Sonos geen uitspraken over toekomstige functies en producten, als er een nieuwe functie op de markt verschijnt, zal Sonos waarschijnlijk via een email een nieuwsbrief uitsturen met nieuwe mogelijkheden.

Wij zitten verder ook met smart te wachten op een spraakdienst binnen de Benelux.
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
1 vraag 3 topics....
Ja weet ik mn gsm gaf aan dat ik geen had gestuurd en s'morgens stonden er drie
Reputatie 7
Badge +2
Helaas doet Sonos geen uitspraken over toekomstige functies en producten, als er een nieuwe functie op de markt verschijnt, zal Sonos waarschijnlijk via een email een nieuwsbrief uitsturen met nieuwe mogelijkheden.
Wij zitten verder ook met smart te wachten op een spraakdienst binnen de Benelux.

Eerlijk gezegd is dit consumentenbedrog. Ik kocht mijn Sonos One drie jaar geleden, en op de verpakking stond dat het een slimme speaker met voice-assist was. We zijn nu drie (DRIE!) jaar verder en het werkt nog altijd niet in België …

Ik heb mijn locatie veranderd, zodat ik op zijn minst de Engelstalige Alexa kan gebruiken, maar nu zijn er andere apps die niet willen samenwerken met mijn Sonos, omdat de locatie niet juist staat.

Ik probeerde Sonos te contacteren via facebook messenger, maar daar wordt mijn vraag gewoon al weken genegeerd.

Reputatie 5
Badge +3

We bieden al enige tijd geen ondersteuning meer op Facebook en Twitter. Mag ik vragen via welke pagina je contact met ons opneemt op Facebook?

Daarnaast is de spraakbesturing afhankelijk van wat de dienst aanbiedt. In Nederland en België kun je Alexa enkel in het Engels gebruiken, dit ondersteunen we niet en hierom moet je instellingen aanpassen. Helaas kan het daarom mogelijk zijn dat andere apps weer niet werken. Als oplossing bieden we enkel een spraakservice aan indien het ook de Nederlandse taal kan spreken in deze regio. Het is voor nu wachten tot Alexa in het Nederlands beschikbaar is.

Beste Frank,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik nam contact op via https://www.facebook.com/sonos/.

Ik begrijp zeker dat jullie niet kunnen forceren wanneer Alexa zou werken in het Nederlands, maar wat voor mij helemaal geen steek houdt, is dat ik dan een andere locatie moet kiezen. Laat mijn locatie toch gewoon de juiste zijn en laat mij in de instelling kiezen voor een Engels of – moest die beschikbaar worden – Nederlands Alexa.

Nu is het kiezen tussen óf een werkend spraaksysteem, óf ondersteuning voor apps die de juiste locatie nodig hebben. Terwijl het perfect beide zou kunnen zijn, moesten de instelling gewoon anders aangepakt worden. Ik vind gewoon "wachten tot Alexa in het Nederlands beschikbaar is" een beetje een zwaktebod voor een klacht die al drie jaar gaande is.

Reageer