Alexa instellen in Nederland

• 15 september 2018
  • 13 reacties
  • 16857 Bekeken

Hallo,
Ik wil graag Amazon Alexa instellen op mijn Sonos beam. Ik heb de Amazon app gedownload en heb een VPN app gedownload.
Ik weet alleen niet precies wat de volgende stappen zijn. Als ik namelijk verbind via de VPN in bijvoorbeeld Amerika, zegt de Sonos app Aat he VPN netwerk mogelijk interfereert met mijn thuisnetwerk.

Kortom, wie kan me helpen?

13 Reacties

Badge +1
Zet de landinstellingen van je Sonos account (sonos.com) op bijvoorbeeld United States. Nadien gebruik je de Sonos App op je smartphone en voeg je de spraakmogelijkheden toe.

Wanneer alles werkt kan je terug de landsinstellingen correct zetten op je account. Je hoeft helemaal geen gebruik te maken van een VPN.

Succes.
Zet de landinstellingen van je Sonos account (sonos.com) op bijvoorbeeld United States. Nadien gebruik je de Sonos App op je smartphone en voeg je de spraakmogelijkheden toe.

Wanneer alles werkt kan je terug de landsinstellingen correct zetten op je account. Je hoeft helemaal geen gebruik te maken van een VPN.

Succes.

Dit is de goude tip! Bedankt!🆒
Reputatie 7
Badge +2
Weet dat wij van Sonos dit officieel niet ondersteunen.
En als wij zien dat je account niet op Nederland zou staan terwijl je je wel in Nederland bevind, het account weer terug gezet zal worden.
Tevens kunnen wij indien er iets defect zou zijn, op deze manier niet je producten voor je vervangen omdat je waarschijnlijk niet in de US woont.
Hallo Tim, bovenstaande werkt inderdaad. Echter als je/Sonos het zo stelt twijfel ik of deze "illigale" instelling wil laten staan.
Technisch gezien begrijp ik de link niet maar garantie-technisch begrijp ik je opmerking en wil ik eigenlijk het risico niet nemen !

Daarom de vraag: Wanneer is NL aan de beurt ? (Duitsland en buurlanden hebben Alexa al ... )
Reputatie 7
Badge +2
Wij zitten ook met smart te wachten op Amazon om hun Alexa functie binnen de Benelux uit te rollen, deze vraag is daarom eigenlijk meer voor Amazon en wij van Sonos kunnen deze helaas niet een duidelijk antwoord op geven.
Weet dat we ook een Community Post hebben omtrent Google Assistant, waarvan we denken dat deze eerder op werkende zal zijn op Sonos in de Benelux dan de Alexa functie van Amazon dat zal zijn.
Sommige mensen horen van Amazon dat ze Alexa al in Nederland ondersteunen, maar dit is een engelse variant, en dus ondersteunen ze officieel niet de Nederlandse taal.

Weet dat wij van Sonos dit officieel niet ondersteunen.
En als wij zien dat je account niet op Nederland zou staan terwijl je je wel in Nederland bevind, het account weer terug gezet zal worden.
Tevens kunnen wij indien er iets defect zou zijn, op deze manier niet je producten voor je vervangen omdat je waarschijnlijk niet in de US woont.

Misschien een gekke vraag, maar Pwain schreef toch dat je alleen tijdens de aanvankelijke installatie je account op de VS moet zetten en als alles werkt je het weer terug moet zetten op Nederlands? Dan staan toch de account instellingen weer goed en hoeft er toch geen probleem te zijn? Het apparaat is gewoon in Nederland aangeschaft, dus zal de ondersteuning gewoon volgens de wet geboden moeten worden, toch? Zolang je niet het apparaat open schroeft of echt de software aanpast is er volgens mij geen enkele grond om garantie te weigeren.
Anders zou een eenvoudige fout bij het instellen van je account bijvoorbeeld al genadeloos afgestraft kunnen worden.
Wat natuurlijk wel geweigerd kan worden is ondersteuning op het gebied van Alexa zelf en eventueel de samenwerking tussen het Sonos apparaat en andere domotica.
Reputatie 7
Badge +2
Als je contact met ons zou opnemen voor defecte apparatuur zullen we je contact gegevens zo aanpassen aan waar je woont, en zal dit mogelijk effect kunnen hebben op de werking van je Sonos installatie.
Er is geen sprake van garantie verlies.
Badge +1
Wat is dit nou allemaal voor misleidende communicatie?
De nieuwe Sonos one heeft spraakmogelijkheid, wordt inmiddels door de grotere witgoedzaken aangeboden met toegevoegde waarde dat Alexa te bedienen is in Nederland.
Vervolgens wordt hier gecommuniceerd dat het niet wordt ondersteund en garantiebepalingen in gevaar komen.

Dat noem ik keihard misleiden van consumenten, Sonos is een handig en perfect systeem. Daarover geen enkele discussie. Amazon, Alexa, Sonos. Dat is wel een puntje. Om dat te omzeilen wordt ineens getipt over "OK Google". Jammer.
Amazon zal helemaal niets voor Sonos gaan uitrollen in de Benelux. Dat slaat nergens op. “Uitrollen” dat doen bedrijven zelf door het bouwen van skills voor de Amazon Echo. Zoals bijvoorbeeld Eneco, die een skill voor Toon heeft gebouwd. Het vreemde is dat de skill voor Sonos dus al bestaat maar de rechten erop voor NL niet worden vrijgegeven.
Pfff, inderdaad gekletst.... ik wil mijn alexa ook gebruiken op mijn ikea/sonos luidspreker..... dan maar even in het Engels of Engeland instellen? Of toch maar de Google Assistant gebruiken... wordt dan lastig, voor het een Hey Google, voor de ander Alexa....

ik hoor graag,
fred
Reputatie 5
Badge +3
Sonos zal Alexa in Nederland waarschijnlijk pas vrijgeven als Alexa officieel voor Nederland wordt vrijgegeven in het Nederlands, door Amazon. Dat is wat er bedoeld wordt met "uitrollen". 😉

Inmiddels werkt Alexa in Nederland op de iOS app, waar ik keurig een Nederlands huisadres kan ingeven. Het wachten is dus niet langer op Alexa :) Kom Sonos, aan de bak ermee! 

Ik wil gewoon Alexa gebruiken in het Engels, dus voor mij is het zeer vreemd dat dit niet gewoon wordt toegestaan op Sonos apparaten. Fix dit nou effe plz, het is reuze irritant.

Reageer