Alexa activeren in Nederland

• 25 oktober 2017
  • 90 reacties
  • 36407 Bekeken

Toon eerste bericht

90 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Sonos skill is te installeren via de PC app in combinatie met een VPN via Duitsland of US. Helaas zie de echo dot de boxen(Play 1) echter niet. Komt dat door de registratie van de boxen in relatie tot de skill?
Misschien dat de Dot je Sonos niet ziet door de VPN?
In afwachting tot Nederlands wordt ondersteund heb ik nu de engelse variant actief. Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben van het gemak van voice control. Muziek kiezen, starten en stoppen en het bedienen van mijn verlichting gaat allemaal prima. Wel een puntje van kritiek, het instellen van het volume gaat in behoorlijke stappen en om het volume op achtergrond niveau in te stellen moet helaas toch met de app er aan te pas komen. Volume stand 1 is gewoon te luid hiervoor, het zou mooi zijn als je naast stappen van 10% omhoog of omlaag ook met 1% stapjes kan bedienen met je stem.
De Sonos skill is te installeren via de PC app in combinatie met een VPN via Duitsland of US. Helaas zie de echo dot de boxen(Play 1) echter niet. Komt dat door de registratie van de boxen in relatie tot de skill?
Reputatie 4
Badge +3
Dit soort implementaties zouden inderdaad perfect zijn voor een Beta, Daan, maar het probleem is dat Amazon zelf Alexa nog niet beschikbaar heeft gesteld als service in de regio Nederland/België. We kunnen in deze dus ook helaas geen Beta starten voor een nog niet bestaande service. We willen het heel graag en wachten ook met smart op Amazon, maar buiten een globale verwachting hebben we nog geen antwoord van hen wanneer dit werkelijk actief zou zijn.
Daarnaast is het zo dat we Alexa al in Beta hebben gehad, maar dan voor Amerika, Engeland en Duitsland. Wat goed nieuws is voor Nederland/België want dat betekent dat als Amazon Alexa uitkomt in onze regio, dat we die dan meteen kunnen activeren, deze zal dan niet maanden door een Beta versie hoeven gaan.
Badge
Beste Sonos Medewerkers,
Allereerst complimenten dat jullie zo reageren in de community. Dat voorbeeld kunnen meer bedrijven van leren. Over Alexa op de Sonos One.. Tjah, ik heb ook een One en zou ook graag Alexa al willen uit proberen. Jullie geven aan dat Sonos (en begrijpelijk) wil gaan voor een 100% ervaring alvorens de dienst aan te zetten.

Nu heb ik mij gister opgegeven voor het Sonos BETA programma, en bedenk ik mij nu, is dit niet typisch iets voor het beta programma? Sonos kan dan duidelijk aangeven dat de ervaring nog niet is wat het moet zijn, De gebruikers zijn over het algemeen iets kundiger in de IT wereld en zijn gewoon benieuwd naar Alexa en niet perse de 100% ervaring. Misschien een win/win voor iedereen?

Hartelijke groet,
Daan
Reputatie 4
Badge +3
Helaas is het niet mogelijk om Alexa in Nederland te installeren, Rafin, ongeacht de taal waarin je dit zou willen installeren. Dit helaas omdat de service zelf niet beschikbaar is in deze regios.
Wij zijn een Nederlands-Duits stel en willen Alexa sowieso in het Duits gebruiken. Hoe kunnen we dit nu in Nederland instellen op onze Sonos One.
Reputatie 2
Badge
Typ soms misschien wat te snel :)
Snelheid wordt zeer gewaardeerd 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Typ soms misschien wat te snel 🙂
Reputatie 2
Badge
@peter_hendrix, Zie graag mijn edit van boven je laatste reactie.
Duidelijk, pas als ook de Nederlandse taal volledig wordt ondersteund geven jullie het vrij.

Uiteraard complimenten voor alle snelle reacties, erg goed dat jullie zo snel reageren!
Reputatie 7
Badge +2
@peter_hendrix, Zie graag mijn edit van boven je laatste reactie.
Reputatie 2
Badge
Dit blijft toch een raar verhaal. Op talloze artikelen is te vinden dan Nederland (BeNeLux) officieel is vrijgegeven. Ik kan de app downloaden (iPhone en Android), ik kan een Alexa account maken, ik kan een 'dot' kopen en koppelen en zelfs met iDeal betalen.
Het dat overblijft is de Nederlandse taal (non-issue voor de gemiddelde Nederlander) en het feit dat Sonos de dienst niet vrij geeft.
En tegen jullie zeggen ze dat er geen 'groen' licht is? Raar verhaal als je het mij vraagt.

Artikelen:
https://www.onemorething.nl/2017/12/amazon-echo-nederland-belgie/
https://www.want.nl/slimme-speaker-amazon-echo-alexa-nederland/
https://androidworld.nl/apps/amazon-alexa-app-beschikbaar/
Reputatie 7
Badge +2
Wij zullen de Sonos Skill "aan" zetten vanaf het moment dat Alexa officieel Nederland ondersteunt en groenlicht geeft, Amazon geeft ons nog geen groenlicht, en dus is het niet officieel ondersteunt, en vind het dan ook vaag dat Amazon aankaart dat Nederland al ondersteunt zou zijn.
Dat wij werken aan de goede werking van Alexa op Sonos is zeker het geval, de engelse versie, duitse versie en mogelijk andere landen werken op Sonos, en hier werken we uiteraard op indien verbeteringen/implementatie's nodig zijn.

Edit.: heb het er net met m'n collega's over, welke aankaarten dat Alexa beperkt functioneert in Nederland.
Sonos zal pas Alexa activeren als deze alle volledige functionaliteiten met zich mee brengt.
Zou mijn post van in het begin van dit topic even doorlezen omtrent hoe ik beschrijf dat Amazon met een microfoon door ons land heen moet om alles goed op te nemen en te configureren.
Wij van Sonos zullen alleen Alexa aanzetten, als het 100% werkt, wij willen geen slechte ervaring meebrengen, waarin Alexa niet goed reageert op uw commando's en dergelijke.
Reputatie 2
Badge
Klopt. We zijn bezig met de implementatie ervan nog. We kunnen geen uitspraken doen over wanneer het precies komt, maar ook via Sonos zal t binnenkort werken.
Snap ik. Maar... hebben we het over een half jaar of een maand?

Kun je het beste navragen bij Amazon ;)
Sorry maar wij weten helaas ook niet wanneer Amazon hun Alexa functie naar Nederland zal toebrengen.
Wij hopen zo spoedig mogelijk.

Dat hebben we gedaan en Amazon geeft aan dat Alexa beschikbaar is in Nederland.
Klopt. We zijn bezig met de implementatie ervan nog. We kunnen geen uitspraken doen over wanneer het precies komt, maar ook via Sonos zal t binnenkort werken.

Sorry maar wij weten helaas ook niet wanneer Amazon hun Alexa functie naar Nederland zal toebrengen.

Beetje vreemde uitspraak. Iets eerder in de thread geeft Bob M (ook Sonos medewerker) aan dat er bij Sonos gewerkt wordt aan de implementatie. Als er bij Sonos aan de implementatie gewerkt wordt, dan zal Sonos toch de voortgang moeten weten lijkt mij...
Reputatie 7
Badge +2

Reputatie 2
Badge
Reputatie 5
Badge +2
Reputatie 2
Badge
Even voor de duidelijkheid... Alexa is nu toch officieel vrijgegeven in Nederland? Of heb ik dat mis?
Reputatie 7
Badge +2
Ik dreig niet, ik geeft alleen aan dat dit het probleem vermoeilijkt, uiteraard gaan wij de registratie terug zetten naar Nederland, en zal je Alexa mogelijk niet meer functioneren.
Heb in iedergeval genoeg redenen beschreven waarom Sonos Alexa pas ondersteunt als Amazon het officieel heeft uitgerolt.
Sonos geeft alleen de Alexa "Skill" in de Sonos software voor de landen die hier recht toe hebben, Nederland valt hier helaas "Nog" niet onder.
Wij van Sonos zullen je land registratie dus niet aanpassen, alleen als er een land beschreven staat waar u zich niet bevind.
Ik heb zelf nog geen Sonos One maar begrijp dat je Alexa kan gebruiken door in je Amazon account een US adres op te nemen (bij “Manage Your Content and Devices”). Ben benieuwd of dat werkt!
Met het effect dat je Sonos registratie word omgezet naar de US, waarin als je een product voor reparatie zou moeten aanmelden vanwege een defect, wij het niet kunnen terughalen aangezien je niet in de US woont, maar in Nederland.
Ook kan het zijn dat bepaalde muziek diensten niet meer werken, aangezien muziekdiensten worden aangeleverd liggende aan het land-registratie van het systeem.
Tevens kan de gehele ervaring niet goed overkomen aangezien Amazon niet getweaked is op ons Nederlands-Engels dialect.
Heb eerder in dit topic een redelijk uitgebreide uitleg gegeven waarom Amazon nog niet in Nederland werkt, en wat er nodig is aan de kant van Amazon om het uit te rollen in Nederland.
Officieel gezien ondersteunt Sonos Amazon Alexa dus nog niet in Nederland, totdat Amazon ons het groene licht geeft dat ze hun functie volledig hebben uitgerolt in NL.

Ik vind het bijzonder dat het adres in mijn Amazon Account invloed heeft op mijn Sonos-registratie. Ik begrijp dat Sonos het niet aanmoedigt om op deze manier Alexa aan de praat te krijgen (letterlijk), maar dreiging met het niet repareren bij een defect lijkt me niet nodig.

Zeker nu de internationale versie van de Amazon Echo officieel in Nederland verkrijgbaar is (via de duitse Amazon site) zou ik verwachten dat ook de Sonos One met Alexa kan worden uitgerust. Ik begrijp dat het aan Amazon ligt, maar voor klanten is het effect hetzelfde: de belangrijkste reden om een Sonos One te kopen doet het niet ...
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb zelf nog geen Sonos One maar begrijp dat je Alexa kan gebruiken door in je Amazon account een US adres op te nemen (bij “Manage Your Content and Devices”). Ben benieuwd of dat werkt!
Met het effect dat je Sonos registratie word omgezet naar de US, waarin als je een product voor reparatie zou moeten aanmelden vanwege een defect, wij het niet kunnen terughalen aangezien je niet in de US woont, maar in Nederland.
Ook kan het zijn dat bepaalde muziek diensten niet meer werken, aangezien muziekdiensten worden aangeleverd liggende aan het land-registratie van het systeem.
Tevens kan de gehele ervaring niet goed overkomen aangezien Amazon niet getweaked is op ons Nederlands-Engels dialect.
Heb eerder in dit topic een redelijk uitgebreide uitleg gegeven waarom Amazon nog niet in Nederland werkt, en wat er nodig is aan de kant van Amazon om het uit te rollen in Nederland.
Officieel gezien ondersteunt Sonos Amazon Alexa dus nog niet in Nederland, totdat Amazon ons het groene licht geeft dat ze hun functie volledig hebben uitgerolt in NL.
Ik heb speciaal een Sonos 1 gekocht als aanvulling op mijn Nederlandse Echo van Amazon, omdat daarvan het geluid minder is. Toch raar dat er er nu pas achter kom dat Alexa er nog niet is bij Sonos in Nederland. Bij Amazon werkt het namelijk al weken als een trein....
Reputatie 4
Badge +3
[quote=Nico Bloem]Hoi, ik heb de Nederlandse versie van Alexa geïnstalleerd en kon mijn Sonos One en playbar connecten. Maar daar stopt het?! Komt er binnenkort waarin de Sonos app de spraakservices geactiveerd worden?[/quote
]De Alexa app is sinds een paar dagen beschikbaar gemaakt in de Nederlandse app store door Amazon. Is dit het moment dat die ook uitgerold kan worden op de Sonos one?

Op het moment is alleen de Alexa app zelf beschikbaar in Nederland. De service zelf is nog niet live voor Sonos. Zodra dit officieel op onze website aangekondigd wordt, dan pas zal het werken op het Sonos systeem.

Reageer