Beantwoord

Alexa

• 15 December 2018
  • 10 reacties
  • 797 Bekeken

Begrijp ik het nu goed, laatste nieuws Alexa in Nederland?
icon

Beste antwoord door Tim S 27 December 2018, 10:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

ik heb problemen met Alexa en Spotify. Alexa werkt gewoon prima, wel in het Engels maar is geen probleem. enige probleem wat ik heb is dat als ik vraag om een bepaalde artiest hoe beroemd ook ze aangeeft dat ze die niet kan vinden. het schijnt een veel voorkomend probleem  (niet alleen in NL)te zijn maar oplossingen vind ik nergens.  ik kreeg trouwens laatst een demonstratie van Harman Kardon speakers die wel gewoon een nederlandse Alexa erop hadden zitten. dus Sonos hoe zit dit nou precies. 

Met de toekomst bestendige speakers.

er staat in mijn sonos app ineenkeer bij spraakservice amazon alexa en daaronder alexa app vereist. ???????
Alleen vrees ik nu dat Google assistent er eerder in het Ndl zal zijn, dus vraag me af of ze beiden aangesproken kunnen worden via Sonos.
Bij mij ook perfect gelukt. Ik gebruik Alexa al meer dan een maand op mijn Sonos-systeem en bedien er mijn Wifi-toestellen ( lampen , schakelaars ) en Spotify mee. Beetje moeilijk ( accounts in USA, Ndlse zangers met Engels accent uitspreken 🙂 , maar lukt wel.
Reputatie 7
Badge +2
Je kan Alexa wel degelijk installeren!
(Heb het net gedaan)
Als je app van alexa op je smartphone/tablet staan, moet je die er eerst vanaf gooien.
Daarna naar amazon.alexa.com gaan en je land veranderen naar U.S.A.
Daarna op de sonos app naar spraakservices en de instructies volgen.
Ik ben een tech leek en het is zonder problemen gelukt.

Iets wat wij bij Sonos dus niet ondersteunen, en tevens problemen kan geven bij het verdere gebruik van je systeem, waarbij mogelijk bepaalde diensten niet meer zullen functioneren.
Je kan Alexa wel degelijk installeren!
(Heb het net gedaan)
Als je app van alexa op je smartphone/tablet staan, moet je die er eerst vanaf gooien.
Daarna naar amazon.alexa.com gaan en je land veranderen naar U.S.A.
Daarna op de sonos app naar spraakservices en de instructies volgen.
Ik ben een tech leek en het is zonder problemen gelukt.
Reputatie 7
Badge +2
Je zit in het Hulp & Tips gedeelte, waar Sonos in alle talen het zelfde zal beschrijven.
Dit kan inderdaad wat verwarring geven.
Probeer de dienst maar toe te voegen, gaat je denk ik niet lukken.
Sorry voor 't ongemak.
Dus begrijp ik het goed. Moet dat nu werken?
In de Sonos app het volgende. Zie foto. En er staat bij nieuw! Je Amazon alexa instellen met Sonos.

Reputatie 7
Badge +2
Sorry wat bedoel je precies? Voor mijn weten is Amazon Alexa nog niet in de Benelux werkende, of in iedergeval niet waarin ze onze taal goed ondersteunen.
Helaas snap ik de vraagstelling van je topic niet, anders had ik hier mogelijk dieper op kunnen antwoorden.